fredag, augusti 01, 2008

sågningen

Jag kan föreställa mig hur du vandrar runt kring Dam Square med senaste The Economist under armen, stannar till vid en tiggare, plockar upp en euro ur din Filippa K-kavaj, räcker den till tiggaren, utbrister ”here you go brother”, går därifrån, tänder en cigg, smakar lite på röken i gommen, ler förnöjt och tänker: Jag har nog rätt hög EQ ändå.

Så här skrev Erik i en kommentar till mitt förra inlägg, och jag läste det helt oförberedd på biblioteket, började skratta så mycket så att jag fick gå ut. Otroligt välskrivet Erik, och ja, du kanske inte är så långt ifrån sanningen ändå, trots att Filippa K-kavajen faktiskt befinner sig i Sverige för närvarande.

Däremot har jag lite svårt att följa ditt tidigare stycke där du hävdar att jag försöker skapa en retuscherad bild av mig som "svår" och "elitistisk", så hoppas jag inte att det ser ut, det är ju lite svårt för mig att sluta tänka på saker som vad arbetslösa gör och förortkids bara för att det ses som elitistiskt... men, det var en fantastisk sågning, och sånt respekterar jag!

Idag är det fredag i Amsterdam, och för att illustrera min icke-elitistiska livshållning så ska jag laga curry och dricka burkHeineken till det, och så ska jag titta på min nya Moleskinkalender också (vilket ju iofs. känns lite elitistiskt och nördigt).