lördag, juli 19, 2008

I'm on no sleep, no sleep!

Kommer ni ihåg det där Seinfeld avsnittet då Kramer och Jerry byter lägenhet, och därav också personligheter? Inte? Ok, hur som helst så gör Jerry en oförglömmlig Kramer och går runt och sprattlar, han säger bland annat ”I’m on no sleep, no sleep” och gnuggar sig energiskt i ögonen. Well, incert Patrik, jag känner mig precis lika dan. Om två och en halv timme sätter jag mig på ett tåg till Amsterdam, påsarna runt ögonen ser ut som små bleka bölder, det som skulle bli en lugn avslutning resulterade förstås fest, vid Rhein, och någon gång under kvällen kallade jag en krullig tjejs hår för ”kartoffel kopf”, det betyder potatishuvud ungefär. Halv sex lämnade sista personen mitt rum, som nu är fullt av salt på golvet efter en liten vinolycka.

Efter att jag idag sagt hej då ytterligare en gång, på McDonald’s vid Haubtbahnhof åkte jag till Starbucks med veckans The Economist och satte mig och läste lite. Nu började det precis ösregna, mycket regn här senaste två veckorna, lite Amsterdamvarning. Snart får jag assistans med att få ner mina väskor till stationen, sen stänger jag dörren, och när jag öppnar den igen så kommer Ben förhoppningsvis att stå där, sjukt sugen på att hjälpa mig med alla mina väskor i Amsterdam.

Energiska ungdomarna i Black Kids har gjort dagens låt, den heter Love Me Already och har en sån där fantastiskt pampig refräng, och så handlar den om att bli dumpad på sånt där fint tonnårsvis, för er som spisar mycket The Cure, Arcade Fire och Clap Your Hands Say Yeah och älskar att lyssna på ”det nya svarta”, den här gången i dubbel bemärkelse (hahaha…).