onsdag, juli 30, 2008

21.21

21.21 i Amsterdam. South Park har precis slutat på TVn, jag har precis bränt en cd och vid bordet sitter Denis försjunken i en Tibetartikel han måste ha klart innan helgen. Snart börjar ju OS och då ska man förstås belysa Tibetfrågan. Ibland tittar han upp från de pappershögar som samlats runt hans pc och suckar. Själv sitter jag halvt avdomnad efter en joggingtur i ett kvavt Amsterdam, och efter att ha ätit en skitstor paj med en Grolsh till.

Dagens fakta föresten, arbetslöshet i Serbien: 27%. Det är ändå bättre än nyligen självständiga Kosovo på imponerande 40%, tänk vilken cafékultur det måste finnas i de länderna, eller vad gör de arbetslösa på dagarna? Sånt funderar jag på ibland.

Nu vill Denis lyssna på Yeasayer som jag introducerade för honom igår, sånt är kul, så nu sitter vi här och lyssnar på deras fantastiska låt Sunrise.

Ja, såhär spännande kan livet i Amsterdam vara, mycket fart och fläkt och så, fast jag var ändå hos polisen idag och frågade efter ”en kasse böcker”, det gick sådär, konstapeln satte händerna vid sidan och pillade lite på sin pistol och gav mig en lapp med ett nummer jag kunde ringa. Han var riktigt matho den där polisen, kanske därför jag sprang så långt efteråt, för att bli som honom. Hypotetisk, den nya matchopolisen.

Jag är föresten djupt avundsjuk på folk som ska till Way Out West, nästa vecka kommer en guide till festivalen, missa inte det. Ja, Yeasayer kommer nämnas.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ska på Way Out West, hahahaha!

12:21 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

gustav: I am aware, ser dock att The National endast kommer att spela i 45 minuter, vilket jag ser som en personlig förolämpning, så från och med nu kallar jag min frånvaro för en så kallad "boycott".

2:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home