söndag, juli 27, 2008

Flygbolagslista

TWA är ett av flygbolagen som redaktionen flygit med genom åren
Värmen böljar här i Amsterdam, i Sverige också har jag hört. Det är inte helt lyckat att vara i en stad utan badmöjligheter när det är 30+ och kvalmigt. Igår tog jag skydd i biblioteket under eftermiddagen efter att vanklat runt i lägenheter i kalsongerna, ständigt med en nyöppnad Cola Light i handen. Idag blir det samma visa, håller på med lite skrivprojekt nu när jag är ledig. Detta innebär att jag hittat lite äldre texter som jag aldrig publicerat. Kommer nog bli lite sån skåpmat under kommande veckan. Idag inleder jag med den där listan med flygbolag som jag skrev om för länge sedan. Det kanske inte är så många läsare som egentligen give a shit, om vilka flygbolag jag flygit med. Men, det skiter jag i, för nu har jag gjort den där listan, och här kommer den. Inom parentes ser ni destinationerna jag flygit till.

Linjeflyg (finns ej) (Karlstad, Stockholm)
FlyME (finns ej) (Helsingfors)
TWA (finns ej) (Phoenix)

Blue1 (Oulu, Helsingfors)
Finnair (Helsingfors, Singapore)
SAS (Zürich, Stockholm, Amsterdam, Helsingfors)
Skyways (Köpenhamn, Stockholm)
Sterling (Göteborg, Malaga)
Norwegian (Düsseldorf)
Malmö Aviation (Salzburg)

Garuda Indonesia (Bali, Jakarta)
AirAsia (Kuta Kinabalu)
Thai Airways (Phuket, Bangkok)
Malaysian Airlines (Kuala Lumpur, Langkawi)
Singapore Airlines (Singapore, Bangkok)

Southwest Airlines (San Diego)
United (Chicago)
US Air (Charlotte, Denver, Phoenix)
Continental Airlines (Greensboro, New York)
Ted (Las Vegas)
American Airlines (San Francisco)

British Airways (London)
Easyjet (Amsterdam)
Ryan Air (Eindhoven)
German Wings (Berlin)
Lufthansa (Bangkok, Frankfurt)
Wizzair (Warsawa)
Click Air (Amsterdam)
KLM (San Francisco, Amsterdam)
Air France (Paris)
Spanair (Tenerife)

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att du trots dina många år som student de facto bara flugit med Ryanair en gång kan bara betyda två saker: 1. Du är tätare än en gummistövel 2. Du har en mickeerixonsk, och lite osund, inställning till flygbolag.

/Erik

10:38 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Erik: Jag var länge av princip emot Ryanair (precis som med Apple), har oftast haft möjlighet att välja annat lågprisflyg istället, men i våras så sket jag i mina principer, jag hade ju ändå köpt en Ipod. Så nu sitter jag utan principer i ett fuktigt Amsterdam. Men jag erkänner, jag har nog lite av en mickeerixonsk inställning till flyg, gillar så kallade "Flag carriers". Men så läser jag ju International Herald Tribune och gillar tweed också, så jag är väl en riktig gubbe:)

2:13 em  
Anonymous Anonym said...

Själv försöker jag bojkotta bensinbolaget Exxon samt pizzarestaurangen Angelo i Hornstull. Exxon för att de tillverkade napalmbomber under Vietnamkriget, Angelo för att dom vid två tillfällen av fyra har misslyckats med att ta beställning via telefon - ett ganska basalt krav på en pizzeria engligt mig.

2:34 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Det måste vara väldigt svårt för dig att undvika Exxon, som billös innerstadsbo menar jag, är det när du ska köpa olja till symaskinen som du väljer ett annat oljefabrikat eller:)

3:59 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, tror du inte att den Pontiac (med V6:a) jag ägde i San Diego drog mycket bensin?

12:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home