tisdag, april 01, 2008

Who the fuck is barnsley?


För någon månad sedan förlorade Chelsea mot Barnsley i FA-cuppen. Denna nyhet spred sig som en löpeld genom Europa och landad mitt framför fötterna på vår Kosovokorrespondent Ben, som genast såg chansen att ”strö salt i såren” på chefredaktören i Karlstad. Eftersom jag måste rensa ut alla sms på min telefon så skriver jag ner våran korrespondents eftersom Ben hävdade att det var en ”on of the all-time classic”

Ben
Who the fuck is barnsley? Serbia wants to know though break tonight ben

Patrik
I think Barnsley might be the definition of my life: mundane, unimportant to most people, and occasionally able to cause serious problems. Fuckers.


Annars känner jag mig lite stressad, helt plötsligt ska man till Alperna i en vecka, och jag som ska försöka styra upp mitt liv. Det blir nog lite paus i det projektet, som väl inte går helt lysande. Helgen efter kommer Cut Copy med dans och äkta Australiensisk elektronisk dingopop till Storan i Göteborg, hypotetiskredaktionen kommer att vara där och dansa, och kanske köpa en t-shirt, dom verkar ha fina sånna. Googla efter låten Heart On Fire, ladda ner, inse att du också måste stå där i neonljuset.

Helgen efter det bär det av till Amsterdam, och helgen efter det Stockholm. Och sen, då ska livet vara uppstyrt. Om inte världen går under av alla utsläpp som jag personligen kommer stå för den närmaste tiden det vill säga.

Ibland när jag är stressad så glömmer jag pengar i bankomater, tågbiljetter på Deutsche Bahn tåg, handskar på cyklar och just nu känns det som att något väldigt dumt kommer att inträffa. Men snart sitter jag på en alptopp och kan jag inte koppla av då blir jag orolig.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, jag har precis blivit tipsad om Cut copy och det är exakt 6m 21 sek innan skivan är min. Har höga förväntningar.

5:01 em  
Anonymous Anonym said...

Men kanske hur bra som helst!

6:24 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

hanna: Visst är det! Helt klart en av årets hittils roligaste skivor. Eftersom det bara kostar 90kr att se dom i Göteborg så hade hypotetiskredaktionen inget val, det vara bara att boka och putsa dansskorna.

8:24 fm  
Anonymous Anonym said...

nu har frölundaredaktionen också bokat. det kommer bli storartat!

du får ha det så trevligt i alperna.

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home