söndag, mars 23, 2008

Mot naturen

Som en spark i skrevet på växthuseffekten har redaktionen tagit Flo Bo och direktörsAudin och kört upp till Sälen. Vi åt ckoklad i (Flo Bo åt förstås i princip allt) och skrattade åt naturen som låg stilla medan bilen rullade igenom insomnade värmländska byar, P1 på radio (vi lärde oss bland annat att man kastar vatten på varandra i Polen under långfredagen, de vackraste kvinnorna skulle bli blötast tydligen) och med idylliska bilder av snö fast förankrade i våra hjärnor. Inte ens våra diskussioner om världekonomin, där jag intagit en syn utan hopp, sänkte stämmningen. Nu sitter vi här med familjen Larsson och kollar på någon pissdålig barnkör som sjunger påsklåtar på SVT2. I kväll åker vi tillbaka till verkligheten igen. Igår åkte vi till Trysil för att leta efter Erlend Oye men det enda vi hittade var välpreparedade backar, sol, och en iskall vind.

I detta nu står sportfamiljen Larsson i köket och vallar skidor, medan Flo Bo sitter och arbetar och hypotetiskredaktionen sitter utan strumpor och bloggar i soffan. Pappa Larsson har nämligen tagit med sig mobilt bredband till naturen, vi är således sjukt on-line för att sitta mitt i naturen.

Glad Påsk önskar redaktionen

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

det va grymt längesen jag va inne på din blogg.. och det kände jag att det va allt för längesen. den är bra! än!

10:57 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Kalle på svartpeppar: Roligt att höra, om jag någonsin skaffar en egen lägenhet och pengar att inreda den med kommer jag självfallet att konsultera din blogg.

1:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home