torsdag, mars 13, 2008

Frosseri


Normalt drabbas jag inte av oförklarliga socker sug, eller ett överdrivet behov av att på fyllan stå och köa på något kebabbhak för att få ”svulla”. Jag har till och med sett ner på människor som på jobbet skuldbenäget stoppat händerna i diverse godispåsar för att dämpa suget. Men så bytte jag under gårdagen temporärt kontor. Hamnade istället ett kontor som en forskare från Schweiz normalt använder, där låg en påse med en massa minitoblerones han köpt på Taxfree, fint individuellt förpackade i förföriska minitrianglar. Jag tänkte att jag nog kunde ta en, vem skulle märka liksom?

Tänkte inte så mycket på det, började läsa i någon artikel och gjorde mitt bästa för att släppa den där påsen som låg på skrivbordet och kastade förföriska blickar mot mig. Alarmklockan som väckt mig 06.25 gjorde att ögonlocken var extremt tunga, så jag hämtade en kopp kaffe, godiset låg kvar. Sen hände något. Jag kunde inte hålla mig, började äta minitoblerones som om det var ett avsnitt av ”Du är vad du äter”, artikeln fick choklad på sig men det sket jag fullständig i. Små tobbleronepapper började nu spridas i rummet, magen kurrade. Så jag tog lunch.

Efter lunchen hade jag ett möte som höll mig borta från godiset i drygt en timme, men genast när jag kom tillbaka så var mina hungriga fingrar där och öppnade igen. Det hela slutade i extrema magbesvär. Eftersom min normala chokladkonsumtion är i princip obefintlig blev det ett blodigt inbördeskrig inom mig, samtidigt samlade jag ihop alla spår från min frossa och dumpade i en toalett.

Om två veckor kommer forskaren från Schweiz tillbaka. Frågan är hur han kommer att reagera på att hans en gång stolta privatimporterade alpchokladpåse nu endast innehåller två bitar med mörk choklad kvar.

Som en avledande manöver kommer redaktionen att gömma sig i Stockholm över helgen.

N.E.R.D., Kanye West, Lupe Fiasco och Rihanna åker på turné i vår. Den kommer nog bli maxad, dom har till och med släppt ett mixtape till turnén som är riktigt bra. Bland höjdpunkterna hittar man International Swagger, klassisk Pharrellpop, Rihannas mördarhit Umbrella i en vacker akustisk version, och Kanye West och Mos Def som gör vaggvisehiphop som bara Kanye och Mos kan göra Good Night. Laddar ner helt gratis gör ni exempelvis här:
http://lupefiasco-lupend.blogspot.com/2008/02/glow-in-dark-mixtape_14.html

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! råkade bara snubbla in på den här bloggen. Ville bara säga att den var rogivande att läsa samt tacka för lite nya musiktips. Hälsn. Sofie

7:42 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

sofie: Redaktionen gillar snubblande läsare av bloggen. En fråga dock: rogivande, betyder det att bloggen är rolig eller att den gör dig lugn?

3:05 em  
Anonymous Anonym said...

Har inte hunnit läsa så långt än men ville bara kolla att du inte missat att NERD ska spela på Way out west?

9:28 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

hanna: Jag är medveten om detta (men tack för tipset ändå), peppen inför Way Out West är enorm hos hypotetiskredaktioen. Igår funderade jag till och med att göra en indianfjäderhatt som jag kan bära under Yeasayerkonserten.

8:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad fint :) Jag har bokat hotell men inte haft råd att köpa biljett än. Men ska absolut hålla utkik efter indianfjädrarna.

9:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home