måndag, oktober 08, 2007

skor i tvättmaskinen


Nu börjar ju USA-äventyret närma sig med stormsteg och den selektiva processen av "vad ska jag ta med mig för skit?!" har så smått inletts. Just nu tvättas dessa svenska skönheter i tvättmaskinen, inget går ju upp emot att åka till USA med ett par Svenska sneekers på fötterna. Känner att jag kommer att iakta en riktig nationalistisk hållning i USA, åka till IKEA och käka köttbullar och muttra över det blaskiga amerikanska ölet och istället punga ut med överpris för en trendig Heineken då jag alltid kommer tillägga "I actually lived in Amsterdam for a year", det finns stora möjligheter för svinaktig beteende:)
På lägenhetesfronten inget nytt, men pappa som befinner sig på en konferens i staden ringde till mamma och frågade om jag insett hur svårt och dyrt det kommer att bli för mig att bo där. Pappa, han vet hur han ska uppmuntra sin son i denna svåra stund.