lördag, oktober 06, 2007

I folkmun heter det Götet


Hypotetisk är i Göteborg, här skiner solen och i Nordstan står Harald Treutiger och säljer rosa band mot cancer eller nått. Allt är precis som det ska, alltså. Gatorna i staden är överfulla med en massa välmående människor i trench coats och seglarskor, och där någonstans i mitten går jag, försjunken i Babyshambles nya skiva och den smygande huvudverken från gårdagen. Skivan är oväntat bra och rak, huvudverken mindre bra. Gustav dukade upp till fest i Frölunda under gårdagen och jag levererade massa finöl. Det blev blött, sent, någon lämnade en sko i dörren, någon kissade på en vägg (inte i lägenheten...) och efter flera turer så landade jag i min systers soffa någon gång efter klockan sex. Det är så hypotetisk gör det i Göteborg, det är alltid lite övermod som möter honom, och som förföljer honom dagen efter. Men det känns bra.

Jag har skrivit en recension av Kate Nash nya skiva på Revolver, Mattias tyckte att det var den bästa text jag skrivit hittills, skaffa dig en egen uppfattning här:
http://www.revolver.nu/album/?article_id=2218
Nu blir det pizza.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad hette det där bandet vi ska se i san fransisco?

7:44 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

hypotetisk: Dom heter The Go! Team, men jag har inte fixat biljetter ännu, ni kan väl lyssna igenom deras myspace och kolla om ni tycker det verkar bra så kan jag försöka fixa biljetter.

10:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Tycker man inte om musiken så kan man ju spana in den energiska damen som frontar.

8:38 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Precis, bara det borde faktiskt motivera biljettpriset.

2:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home