tisdag, september 18, 2007

Senaste tio åren





Bild 1: Czech Republic 05 (Prag)
Bild 2: Poland (06) (Gdynia)
Bild 3: Malaysia (04) (en timme nordväst om Kuala Lumpur)

Det har visat sig att det är ungefär lika lätt att fixa ett J1-Visa till USA som det är att döda Jason Bourne. Just nu är det två saker som skapar oreda i det hypotetiska livet, det ena har med en faktura att göra och det andra att jag måste presentera en lista på alla länder jag rest till (och när) de senaste tio åren. Ni som känt mig ett tag inser att det här inte är det lättaste uppdraget, eftersom man så att säga ”varit runt en del”. Efter lite funderande så har jag dock kommit fram till denna preliminära lista:

USA (07)
Spain (07)
Netherlands (07)
France (07)
Germany (07)
Belgium (06)
Poland (06)
Germany (06)
Switzerland (05)
Poland (05)
Slovakia (05)
Hungary (05)
Croatia (05)
Slovenia (05)
Italy (05)
Austria (05)
Czech Republic (05)
Finland (05)
Finland (04)
Thailand (04)
Malaysia (04)
Singapore (04)
Malaysia (03)
Austria (03)
USA (00)
Greece (00)
Norway (00)
Italy (99)
Austria (98)
Spain (98)
Malaysia (97)
England (97)

Annars promenerar livet vidare i långsam mak här i Älvåker. IKEA-boken håller sakta med säkert på att närma sig färdighet, efter ett morgonmöte med B2 har jag idag exemplifierat de sex olika design dimensions som vi (eh, ok, Bo och Bo) presenterar. Bland dessa återfinns klassiker som ”Physical artefacts”, ”customer placement” och ”The hyperreal service experience”. Den sista är något av en paradgren för herrarna Bo. Arbetsuppgifterna för min del börjar dock så smått sina, och frågan är hur lång tid det tar till att jag är inte bara är en person som är uttråkad och bor hos sina föräldrar, utan en uttråkad person som bor hos sina föräldrar, och är arbetslös. Vikten av att min visumansökan inte stöter på allt för många problem är således av stor just nu.

I morgon ska jag berätta om en TV-serie som ni andra som är uttråkade och gillar musik kommer att älska. I morgon alltså.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

ibland händer det. man kommer på att norge inte är så jävla dumt ändå...
/Jacob

7:09 fm  
Anonymous Anonym said...

du befann dig väl i usa 01 också, iofs

9:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Sjalv har man ju diplomatvisum och behover darfor inte svara pa en massa fjantiga fragor. Annat var det dock nar jag som vanlig dodlig skulle till North Carolina och plugga. Da stalldes jag infor samma problem som du har nu. Men oroa dig inte, det racker gott med att skriva en tre-fyra lander! Sjalv utelamnade jag informationen om att jag dels varit i det muslimska landet Marocko samt att jag har utbildning i sprangtjanst och tiotalet vapen.

10:40 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Erik: Ok, det låter ju bra att skippa en massa länder, för nu ser det ju ut som att jag är någon sorts ambulerande seriemördare som åker runt halva jorden. Fast ändå, jag vill inte ha några konstiga frågor när jag står och svettas på SFX efter 18 timmars resa och någon överviktig säkerhetsvakt viftar med ett CIA-photo från Kota Kinabalu 2004...

8:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home