onsdag, oktober 03, 2007

Den kommunistiska ambassaden


För andra veckan i rad var Stockholm målet när jag rullade ner mot Central stationen i Karlstad. Efter en måndag med lite middag och Roy Anderssons nya film (som är helt fantastiskt rolig och konstig) tillsammans med hypotetisk gamle If-kollega Hannes så stod jag, och en massa andra personer och småfrös i en kö utanför ambassaden på tisdagsmorgonen. Ironiskt nog ser den amerikanska ambassaden ut som en relik från en tid då kommunistisk architectur (dvs, går betong, och inte så mycket mer) var något av en statussymbol. Detta är förstås ironiskt med tanke på landets fruktan för just denna ideologi. Bakom mig i kön stod tre killar som arbetade med När & Fjärran, dom skulle till LA och filma med vad jag förstod det som, Carolina Gryning. Samtliga såg ut som övervintrade rockers som likt Rolling Stones verkar glömt att rocken är en uttrycksform för kids, och inte medieprofiler på Sverigest snart största TV-kanal.

Väl inne i Ambassaden så fick man återigen vänta, denna gång på en stol. På TVn som visade CNN (duh) kunde vi se att Britney Spears förlorat vårdnaden av sitt barn, vi log lite konstigt mot varandra, kanske för att vi tänkte att ”dit ska vi åka snart” eller så var det bara lite skadeglädje.

Efter tre timmar släpptes hypotetisk fri igen och efter lite strosande och en kaffe i Vasastan var det dags för återresa.

Hypotetisk skådade följande "kändisar" i Stockholm:
* Han den tjocka i Idol juryn
* Niklas Vikegård
* Nån snubbe som varit programledare på ZTV


Om en vecka inleds resan mot USA, med tanke på flera faktorer känns det minst sagt nervöst.

Till sista är det på sin plats med ett stort GRATTIS till min syster LINDA som fyller 24 år idag. 24 år, inte illa för en lillasyster.

10 Comments:

Blogger Erik said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

6:23 em  
Blogger Erik said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

6:24 em  
Blogger Erik said...

Att Brittan forlorat vardnaden av sina barn var huvudnyheten pa alla nyhetskanaler i mandags. CNN hade valt att bjuda in en expert i studion som forklarade att "jo, det ar nog battre att K-fed far uppfostra dom istallet, och nej en mamma ska inte raka av sig haret" osv.
Laget i Burma, krisen i Sudan och Valsarnas missade avancemang till speedwayens elitserie agnades dock ingen uppmarksamhet. Laskigt!

6:25 em  
Blogger Erik said...

Det blir alltid fel nar jag ska kommentera din blogg. Hursomhelst, det ser ju ut som att du fatt ett helvetes massa kommentarer i alla fall.
Gratta syrran fran mig foresten. Kan an idag sitta och smaskratta at kulturkrocken mellan din uppstyrda svager och den lite stokigare Exet pa nyar 05/06 =)

6:30 em  
Anonymous Anonym said...

det här känns en smula obehgligt. Är det jag som skulle vara det stökiga exet? Det verkar onekligen så. Jag kräver en förklaring ;)

8:06 em  
Blogger Erik said...

Oj oj, nu har saker och ting blivit valdigt missuppfattade. Exet ar i det har fallet min kompis Micke Erixon och ingen annan. Tror sakert att du ocksa ar jatteuppstyrd, David!

10:38 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

hahaha, det här var det roligaste missförståndet på väldigt länge. Erik går och dissar "jag lyssnar på Mars Volta och är jäkligt indie David" utan att veta om det:) Men som Erik sa, Exet är en maxad kille och inte min systers före detta pojkvän.

11:28 em  
Anonymous Anonym said...

Du måste ha sett Chepe från Latin Kings också. Han går alltid utanför adidasaffären på Kungsgatan med en barnvagn, antagligen för att köpa en FloMo-jacka åt sin bror DJ Salla.

2:58 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

flo Mo: Hmm, den enda jag skulle känna igen är "han Elgiganten killen", men visst var jag utanför Adidasaffären, så helt omöjligt är det ju inte:) Är det den svara Adisasjackan som numer går under parollen "floMo jacka"?

12:08 em  
Anonymous Anonym said...

svar ja: DJ Salla måste sett mig på någon offentlig plats bärandes denna eminenta jacka då han bajtade mig och hade en likadan både på festivalborg 2005 samt K1 2006

6:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home