torsdag, oktober 04, 2007

Looking for a place to live


On en vecka ungefär landar jag i San Francisco. Därför är det hög tid att kolla efter bostad. Även om det i princip är en omöjlighet att hitta något när man sitter på Västra Gärdesgatan 11 i Sverige så måste man ju lägga ut några krokar, så att säga.


Vad jag märkt när jag kollar igenom USAs svar på Blocket, Craigslist.com är:


A, det kommer verkligen bli pissdyrt, allt under $700 i månaden är intressant.

B, det är MYCKET lättare att få en lägenhet om man är kvinna.

C, det verkar finnas mycket katter i San Francisco (jag är allergisk)

D, Det finns väldigt komiska ställen att bo på, eller vad sägs om detta place:


We are 4 gay males in a 5 bedroom flat in the lower haight. Looking for someone to fill the 5th room. In addition to the bedrooms there are 2 bathrooms, living room and kitchen. There is a communal back yard that all the flats in the building share. There is coin operated laundry on the ground floor. Very laid back house hold. Open nudity is ok. Please call Isaac for more information at 415.503.0435. Don't email, I won't respond. No roaming pets. Rodents, reptiles and other small, quiet caged animals are ok.


Open nudity, hypotetisk tycker att det låter onödigt. Och quitet caged animls... känns inte heller helt rätt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har fått jobb här i san diego så jag blir kvar =)

5:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har nu sett den fjarde och sista delen av Upp till kamp. Det var en valdigt bra serie, men jag ar mycket besviken pa slutet. Att langaren av misstag skjuter ihjal fel kille kanns lite Tre Kronor. Jag vet att du inte kan ta ansvar for det bara for att du ar ett popsnore, men jag kanner mig anda lite lurad Patrik.

9:27 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

hypotetisk: Jag kan absolut hålla med om att det är lite Tre Kronor varning på slutet, men som du säger, det är ju lite svårt för mig att ansvara för det:) Kul att du gillade dock, det kändes som en Erikserie.

10:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home