onsdag, september 26, 2007

Stars på revolver.nu


And I can’t dance since I don’t know the time, sjunger Kevin Drew från Broken Social Scene på sin nya soloskiva Spirit If… vädligt fint. Idag har hypotetisk blivit lite mer förkyld, betalat 7200 kr till STA-Travel för min flygbiljett till San Francisco. Den 11 klockan 07.10 lyfter redaktionen med British Airways för att sådär 17 timmar senare landa i San Francisco. Andra oktober klockan 09.00 är det ambassadbesök i Stockholm, det börjar röra på sig nu, och det finns flera stressmoment inbakade i tiden innan jag åker, men att äntligen ha ett datum att printa ner i kalendern, under rubriken ”Eskapism javisst”, känns bra.

Förra veckan publicerade Revolver.nu min recension av Stars senaste skiva, sådär lite i smyg. Ni som känner till mitt musiklyssnande vet att Stars hör till mina absoluta favoritband, så jag ville förstås inte göra någon halvmesyr av det hela. Därför hyrde hypotetiskredaktionen in den frilansande googlaren och korrekturläsningsexperten ”G-string” Gustav för att råda bot på alla de språksjukdomar som texter som jag skriver alltid innefattar. G-string tog uppdraget på största allvar och dissekerade min text så hårt att jag undrade vem det egentligen var som hade skrivit, men, Gustav vet ju vad han gör så resultatet blev bra tycker jag. Tyvärr levde inte skivan riktigt upp till mina förväntningar, varför läser ni här:
http://www.revolver.nu/album/?article_id=2216

Jag hittar inte sladden som kopplar samman min kamera med datorn, så ni får vänta på lite derbybilder med dålig autofokus.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

partikelmannen blev förvirrad och sprängde sin egen hjärna

))<>((

11:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home