onsdag, oktober 10, 2007

Hej då Karlstad, och tack för fisken!


Väskorna är packade, Mästare & Margarita är färdigläst, tågbiljetten är bokad. Det har blivit dags för hypotetisk att återigen kasta sig ut i världen och se vad som väntar. Efter en ganska händelselös tid i Karlstad är det återigen dags att möta en ny kultur. Hur kommer jag att regera på det, kommer jag att gå med i Ronald McDonaldklubben, kommer jag äta hashbrownies till frukost, kommer jag köpa en Toyota Prius för att smälta in bland de miljömedvetna? Det är många frågor som kommer få sina svar när jag nu skriver i San Francisco, California som min Hometown på Facebook.

Kalifornien, det känns ju väldigt mycket surfare och laid back över det, vi får se om det stämmer på min praktikplats också. Annars ska det bli skönt att få sätta tänderna i något som inte innefattar forskningsartiklar om IKEA eller tvätt av föräldrarnas bil. Fast mest har jag ju suttit och kollat på Flight Of The Conchords, men det kan vi ju hålla tyst om.

Hypotetiskbloggen kommer antagligen att fortsätta sitt liv, har inte riktigt bestämt mig om jag kommer att göra en San Franciscoversion av Amsterdambloggen eller inte, läser ni här så vet ni det. Nästa inlägg kommer skrivas på andra sidan atlanten i alla fall, även om det endast gör marginell skillnad vi vår globala tidsålder där det väl egentligen inte spelar så stor roll om jag sitter i Karlstad och hyllar ny Beirut-skivan, eller om jag gör det i San Francisco, så kanske det känns lite mer exotiskt. Hur som helst är nya Beirut-skivan väldigt bra, oberoende var i världen du är.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nostalgiskt och bra text, blir nästan lite ledsen i ögat (obs. ingen ironi) =) Ska bli maxat nästa vecka, speciellt då jag inhandlat en en keps som skriker, utstrålar, andas och fulkomligt ÄR Flo Mo.

12:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Vete tusan hur jag hittade hit - sökte nog efter The Veils "Vicious Traditions" - men nu känner jag mig lite vemodig för att du ska åka till USA. Och jag känner inte ens dig :( Jaha, tack för musikförslagen.

PS. Får jag i gengäld föreslå den alldeles suveräna filmen Mr books? Gissa vilken låt som förekommer i den...

5:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home