torsdag, oktober 18, 2007

ARMS och Google

Arms spelade på PSL för inte så länge sedan, och det är en av de finaste upptäckterna på väldigt länge, det här är en sorglig låt. En fin låt.

Då har väskorna anlänt till San Fran, efter mammas tips gick jag på en aggressiv shopping spree under måndagen då det framkommit att min försäkring på VISA-kortet (som jag betalade resan med) hade en försäkring som täckte skäliga utgifter för upp till 6500kr om bagaget är mer än 24 timmar sent, så det inhandlades kavaj, skjorta, skärp och några t-shirts.

Den första tiden i San Francisco har varit dramatisk av flera anledningar, som tyvärr är lite för privata för att vidareutveckla i detta forum. Men nu tror jag att det kommer att bli lugnare. Prio nr.1 är fortfarande att hitta boende, det kan ha löst sig idag, om det har gjort det så kommer ni få läsa ett extremt intressant inlägg, men jag ska suga lite på den innan jag vet att det är klart.

Praktiken inleddes i måndags, och Bleu Marketing Solutions håller till i The Marina, där en massa juppies sitter och dricker drinkar och åker runt i Europeiska lyxbilar. Det är lite av en småstadsfeeling där och det är ett betydligt gemytligare ställe att arbeta på är New York-look-a-like Down Town, även om det är begränsat med billiga lunchalternativ. Jag har ju ingen direkt erfarenhet av marknadsföring i praktiken, speciellt inte på Internet, så jag har varit någon konfunderad hittills. Jag har blivit placerad i ett rum där vår accountant sitter, hon är typ 80-år gammal och ägarens mamma(!) Idag somnade hon på sitt skrivbord, och igår klagade hon över att hon inte vet hur hon kan lyssna av sina meddelanden på sin mobiltelefon.

Det jag kommer att arbeta med är Search Engine Marketing (SEM), där jag ingår i ett team tillsammans med en fransk kille och en tjej(kvinna) från Pakistan. Idag har det inneburit att jag suttit och skapat ”keywords” (alltså möjligt ord som användare kan tänkas använda när dom söker efter produkten i Google) till en kampanj vi arbetar med, jag har även fått lära mig Googles marknadsföringsprogram Adwords som jag också kommer att arbeta med. Hittills är det väldigt mycket siffror, och killen som ska lära mig verkar mer intresserad av MSN-konversationer än om mina frågor, som nog ter sig rätt så banala på ett företag med en massa högutbildade, drivande människor, då kommer man inte så långt med MKV-C… men jag kommer att lära mig väldigt mycket, det står klart, även om jag nog har svårt att se mig arbeta med detta under någon längre period.

På fredag kommer Flo Mo och Langhoe, det ska bli väldigt trevligt, och får jag ett eget place snart så kommer nog bloggen att inta en mer vanlig ordning och inte bara innehålla såna här löjliga ”resedagboken” inlägg.

Babyshambles nya skivarekommenderas till alla som går igenom svåra eller stormiga stunder i livet, det känns verkligen som Pete ved vad han snackar om, och det behövs ibland. Trovärdighet bör aldrig underskattas.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

om du undrar varför dina besök har gått upp med 3-400% senaste dagarna så är det bara gustav som har tentavecka

men det händer ju inget!?

11:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home