måndag, september 15, 2008

Kampen mot halsen

Nina Kinert: Nu med hatt och ny skiva

Personer som känt mig en längre tid brukar ofta säga att jag alltid är sjuk - att jag alltid är förkyld, och så vidare. Det har funnits en del sanning i detta, och det enda jag lyckats presentera som en comeback är ”ja, men jag är ju en svag själ”, vilket ju inte alls är en comeback, utan mer ett svagt accepterande av detta faktum. På senare tid har denna sanning dock modifierats: efter ett hårt år så har jag blivit starkare och nu var det riktigt länge sen jag var sjuk, antagligen i mars någon gång (med undantag för en galen dag med hög feber i Düsseldorf). Men, nu sitter jag ändå här igen, med tjock hals, en liter färskpressad apelsinjuice i magen och med vitklöksandedräkt. Jag fightas alltså med en förkylning. Detta innebär vissa problem som jag kommer att återvända till i morgon.

Men först:
Möjliga anledningar till sjukdom

Överdrivet studerande i biblioteket under fredagen.
Cyklande i ösregn till ett möte.
Stå up komiken samma kväll.
Vitbier under samma kväll.


Innebandy kick off lördag morgon med kubb i blött gräs (mer om transfersagan gällande innebandy i morgon)
Högfartscyklingen till Taras Bar för Man City – Chelsea.
Förfesten utomhus eftersom svartklubben vi tänkte gå till var stängd.
Ihärdig dans till raw funk och soul på Bitterzoet.


Panikskrivande på artikel under söndagen.
Middagen jag lagade till två vänner bestående av kokt potatis, fiskpinnar och, eh, satesås.


Hur som helst så är jag sjuk och jag lyssnar på Yankee Hotel Foxtrot med Wilco, i morgon kommer Nina Kinert hit of spelar på Paradisos lilla scen, 8 Euro kostar det bara, så jag finns på plats och rapporterar om jag känner mig bättre. Lyssna på henne gör du här: http://www.myspace.com/ninakinert

Etiketter: , , , , ,