tisdag, september 09, 2008

Good Day Sunshine

Hela Amsterdam är ute - på uteserveringar, i kanalerna, i Vondelpark och förstås på totalt trädlösa Dam Square som jag i dag kryssade igenom på väg mot Vondelpark. Tre dagar ska det vara soligt, enligt BBC i alla fall, men sånt går inte att lita på. Så jag åkte ner till parken med mina kompendier och artiklar, la mig på gräset och läste om olika mediesystem, en singer/songwriter satte sig förstås bredvid efter ett tag och började spela en massa covers, typ. Time of Your Life med Green Day och She's Electric med Oasis. Blev jäkligt irriterande när jag samtidigt försökte förstå fördelaktika strukturer i medieföretag, och så fick jag allergi också och nös mer mina artiklar. Så jag åkte hem och läste klart. Nu ska det ätas Holländsk middag, någon sorts klump med potatis och kött ska det tydligen vara, vilken matkultur man har i det här landet alltså.

Föresten, vilken match Federer gjorde igår, stabilt nötte han ner Murray som nog ändå var rätt så nöjd med att komma till final efter att ha slagit ut Nadal. Kul att se Federer tillbaka igen, såg en match med honom under OS och det var jobbigt att se hur vek han var då.

Gillar du också Beirut föresten, då ska du kolla in livespelningarna som visas under en vecka på Pitchfork.tv, gjorda av bland annat Vincent Moon som gjort en massa fina videos, bland annat den där jag postade med Yeasayer i en lägenhet. Han kan sina saker, Vincent.
http://pitchfork.tv/week/beirut-cheap-magic-inside-the-flying-club-cup

Etiketter: , , , , , ,