onsdag, september 10, 2008

flyt

Jag har lite flyt nu. Ni vet, ibland så funkar saker oväntat bra. Det började igår, holländsk middag, rött vin och en massa internationella studenter. Det var en kväll där alla skämt satt, där jag var bekväm och flöt in och ut i olika konversationer med olika människor, det innebar visserligen att jag missade en föreläsning i morse, men eftersom jag ändå tänkte plocka bort den från min utbildning så spelar det ingen roll. "your so californian that you have orange juice coming out of your fingers!" var en av mina oväntat lyckade one-liners under kvällen, mottagare var Rachel, en tjej från Orange Country som försökte hävda att hon visst inte var så amerikansk.

Och så idag, letade efter information om skräckfilmen Amsterdammed som ska visas här idag, och då hittade jag plötsligt en innebandyklubb i Amsterdam som jag inte visste fanns, så jag mailade och ikväll gör hypotetisk debut några gator från Vondelpark. Några minuter senare ringer en kille från Crea som annordnar en Short Story Worshop på engelska. ( http://www.crea.uva.nl/cursussen.php?coursegroup=8&subcoursegroup=180 ) Den var full tidigare men jag bönade och bad att dom skulle höra av sig om någon hoppade av, och se där, nu ska jag träffa en massa andra, förmodligen småpretentiösa, människor med författarambitioner.

Dagens musiktips hämtar jag från Kristin Lundell's blogg; Kyte spelar elektronisk musik för er som gillar Postal Service, Lali Puna, Sigur Ros och lite Khonnor-knaster, lyssnar gör ni här:
http://www.myspace.com/kyteband

Snart kommer nog något gå fel, men tappa bort min kamera kan jag i alla fall inte göra, för det gjorde jag på väg till Paris, mer om det i morgon.

Etiketter: , , ,