tisdag, september 02, 2008

te med färsk citron

Jag satt och käkade frukost vid halv tolv, fil med färsk mango och flingor. Satt där i mina byjamasbyxor och en skitstor vit t-shirt med färgglada tringlar på. Läste om McCain och hans kampanj senaste numret av The Economist. Så knackade det på dörren, som jag inte öppnade, och så steg han då in. Min nya room mate, en irländsk kille med solbränna (som jag senare fick reda på var från en semesterresa i Israel, Libanon och Jordanien). Verkar mycket trevlig, dricker massor med te med färsk citron i. Sen har han en TV också, det är mycket positivt.

Vi mediefolk börjar, till skillnad från alla andra, våra lektioner nästa vecka, så jag har det ganska slappt just nu, transkriberade en gammal intervju jag gjorde med Lindex HR-chef idag. Ska använda den till mitt konsultprojekt som ligger och vilar lite nu medan jag återupptar studierna.

Annars rengar det skitmycket idag, men jag ska ut och cykla för Gail bjuder på middag (och jag på en flaska Cabernet Sauvignon från Lidl) och sen blir det ett besök på en bar där alla utbytesstudenter samlas och frågar samma frågor om och om igen. Det är bra med lite vin innan det.

Etiketter: