torsdag, augusti 28, 2008

En kreativ sida

There's just not enough time for time out

Så säger en karraktär i Me And You And Everyone We Know när han tänker på hans förhållandes nergång och fall. Så dramatiska ska vi inte vara här, men, jag har helt enkelt inte tid att skriva ner min jättefina Franska historia just nu, väldigt mycket som händer, bollar i luften och så. Blir så när Andreas hälsar på, han är bra på att få fram min kreativa sida, så nu har jag en massa kreativa uppslag. En handlar om busschaufförer i Europa. Sen har en New York-kontakt läst igenom ett hittils ganska hemligt skrivprojekt också, mycket spännande!

Och så håller ju en introduktion på här också. Ikväll är det kareoke, något som jag verkligen ogillar, om det inte der ut som i Lost In Translation, och ärligt talat, hur ofta gör det det? Men eftersom jag och Andreas skippade gårdagens fest och istället läste och kollade på några nya konstnärer (Hej Sophie Calle (mer om henne snart)!) som vi introducerats till i Paris, så får jag nog se till att försöka gå dit. Andreas är en person som gärna lyssnar på mina ideer, och sen kommer med intelligenta frågor och kommentarer kring dem, det är något jag verkligen gillar, det är rent egoistiskt väldigt utvecklande.

Så, snart ska jag försöka ta mig tid till att skriva ner lite om Paris, för det är en sån vacker stad, och jag gick verkligen ofta runt och kändes mig upprymd över att få promenera omkring i den.

Ikväll lyssnar jag på Fever Dream med Iron And Wine innan jag cyklar ut i Amsterdamkvällen.

Etiketter: , , , ,