lördag, april 12, 2008

Regndroppar på seglarskor



Det droppade sakta droppar mot mina nyinköpta seglarskor. Klockan närmade sig sju på lördagmorgonen och en skara människor, vissa bakfulla, andra solbrända stod och väntade på bussen i Bad Gestein. Klockan åtta på kvällen samma dag i Karlstad, mamma och jag stiger ur tåget från Göteborg, sakta droppar det mot mina nyinköpta seglarskor. En dryg vecka i Österrike, och så sitter jag återigen i Karlstad, i morgon kanske jag skriver något om tygkassar i Salzburg, fotomani i pisten, eller kanske om fyllegubben på restaurangen som sjöng på italienska när han lyssnade på musik genom plastiga hörlurar. Vi får se, nu lämnar jag er med två kort på mig själv som min syster tog. För maximal alpkänsla klickan ni på bilderna för att få dom större.
Markus Krunegårds skiva Markusevangeliet kommer garanterat att finns väldigt högt upp över årets bästa skivor, just nu orkar jag inte försöka mera, orkar inte imponera (som Markus själv sjunger i Rocken spelar ingen roll längre) någon gång kommer jag kanske orka förklara varför.

3 Comments:

Blogger Jacob Järpegård said...

Håller med dig om Markus Krunegård, det var längesedan jag lyssnade så mycket på två (nya) låtar som "jag är en vampyr" och "rocken spelar ingen roll längre".

Pool - Chelsea i semifinal igen. Det hade du inte hoppats på va? Du vet ju hur det kommer gå. Eller hur? ELLER HUR! Muhahahah...

9:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh vad fint. Fint också med seglarskor.

10:23 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Jacob: Jo, jag får väl erkänna att jag inte tycker att det är så kul att vi möter liverpool igen, men nu har vi anvgörande matchen hemma, tror det kan avgöra det för vår fördel den här gången.

hanna: Ja, seglarskor är fint, men jag är lite orolig över att det kommer bli den nya trenchcoaten... får hoppas att det inte blir så.

5:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home