torsdag, april 03, 2008

Klipp klipp

Idag klippte jag mig efter att VFHanna scoutat salongmarknaden i Karlstad åt mig, föga förvånande valde jag det billigaste alternativet, och trots att det innebar Radio Rix (vad är det med kombinationen lågprisklippning och denna radiostation?) och inget tvätt av håret, så är jag väldigt nöjd. En kille från Kurdistan klippte mig snabbare än vinden. Han har bott i Sverige i ett år men var ändå riktigt bra på svenska, det sa jag till honom, han blev glad. Sen klippte han lite snabbare, vinden hade inte en chans. Klipp klipp, ska jag tunna ut? Ja, det vore bra. Ny sax, klipp klipp, sen var det färdigt, en kvart tog det kanske. På slutet frågade han om jag var nöjd, jag sa: Ja, sen frågade jag om han var nöjd, ja sa han. 130kr kostade det och ut i solen, in i bilen, upp till jobbet igen. Väldigt effektivt, Bibben har inget att sätta emot Elias på Herrhagen.

Idag spelar Johnossi på Koriander, jag och PostiljonPer ska nog gå dit, trots att jag inte packat inför alperna och trots att det verkar som om de börjar spela väldigt sent, blir tung dag på jobbet i morgon. I går köpte jag nya Snowboardboots, killen som hjälpte mig hade precis kommit tillbaka från Bad Gestein, sjukt mycket snö sa han att det var där. Tidiga morgonåk i Sportgestein tipsade han också om.

Annars har husguden Kanye West startat en resebyrå. Inget vet varför, utom Kanye förstås, han vet liksom allt. Här skriver Pitchfork roligt om nyheten:
http://www.pitchforkmedia.com/page/news/49706-kanye-west-launches-travel-website-for-some-reason

Hypotetisk andre husgud, regissören Woody Allen stämmer det trendiga klädföretaget American Apparel för att dom använt sig av honom i billboardmarknadsföring (se bilden) i bland annat New York och i Kalifornien, $10 millioner vill han ha rapporterar Reuters:
http://www.reuters.com/article/peopleNews/idUSN3143294520080401

Den här Rockystrippen på Cafés hemsida var riktigt rolig föresten, annars var senaste numret av Rockytidningen en stor besvikelse:
http://www.cafe.se/?id=630822

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

bild på frisyren då? det måste du ju bjussa på.

6:04 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

the latest version of the truth: Vi får se, min syster har gått lös rejält med sin digitalkamera här i Österrike så inget är omöjligt.

12:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home