fredag, september 14, 2007

Baby face och Bad Cash

Babyface Owen blir livsfarlig efter de två målen för England i senaste matchen, speciellt med tanke på att alltid kommer att se ut som en 15-åring, vilket ger ett enromt hävdelsebehov.

Bad Cash Quartet hade en stor del i mitt liv efter att jag återvänt från USA, sommaren 2001. Det fanns mest tre band då, The Strokes, The Plan, och Bad Cash. En gång såg jag Bad Cash på Arena i Karlstad, det stod någon galen stor tjej brevid mig och hoppade så att golvet skakade. Hon hade med sig en grön gummigrej som såg ut som en lite fot, hon kastade framför sig och slängde upp den på scenen, varpå sångaren virar den runt sin hals. Den hoppande flodhästen, som vi kallade tjejen, svimmade nästan. Bad Cash var alltid mycket känslor. Nu har bandet splittrats och Jonas i bandet har skapat Jonas Game. Det låter väldigt mycket Bad Cash, fast med lite mindre desperation, lite minde kniven mot strupen, och kanske börjar jag bli gammal, men jag tycker att det är riktigt skönt. New City Love har spelats mycket på P3, och nu finns nya låten ADHD att ladda ner helt gratis från Tough Alliance bolag Sincerely Yours hemsida, här klickar du för lite fredagsnöje:
http://www.sincerelyyours.se/

Redaktionen kommer för övrigt att åka till Örebro i eftermiddag för en helg av Premier League bevakning och andra betungande uppgifter.

För er som vill känna extra närhet till hypotetisk så finns hans cykel sen 10 år tillbaka nu till salu på blocket för det facila priset av 750kr, varför inte ta chansen att köpa något med en garanterat hög avkastning när hypotetisk snart blir världskändis. Enligt Ari Gold, känd från Entourage lovat att den TV-serie hypotetisk arbetat med kommer att plockas upp av HBO. Swedbank har efter nyheterna om Bleu Marketing Solutions ändrat sin rekommendation från ”sälj, den här loosern kommer sitta fast i Karlstad i en evighet” till ”köp, framtiden har sällan sett så ljus ut för denna kreativa talang”. Här finns inte bara hypotetisk cykel, utan även hans mammas motsvarighet:
http://www.blocket.se/vi/13410312.htm

I natt drömde jag att jag vann VM-guld i höjdhopp, mycket konstigt.

Michael Owen blir livsfarlig nu. Även om det egentligen var Heskey som imponerade mest, hans nedtagningar och skarvar var mästerliga. Även högerbacken Richards, som tillsammans med en pånyttfödd Wright-Phillips just nu bildar en av Europas mest intressanta högerkanter imponerade mot de tekniska Ryssarna.
Föresten, slänger ett så kallat getöga på matchen mellan Sverige och USA, och det är uppenbart att Sverige målvakt är pissdålig, ändå verkar kommentatorerna rädda att såga henne, jag hoppas att det inte är genusrelaterat.