onsdag, oktober 31, 2007

Flo Mo and Langhoe show

Erik och Markus hälsade på mig för två helger sedan, Erik påpekade detta i mitt förra blogginlägg, och eftersom mina vänners besök i Amsterdam ofta resulterade i detaljerade historier så kan jag förstå hans uppenbara besvikelse när jag väljer att raljera over illa sminkade kvinnor och inte deras besök. Därför är det på plats för en liten genomgång av vad som hände, i alla fall det som jag kommer ihåg, tyvärr är jag utrustad med ett väldigt dåligt minne så vi får se hur bra resultatet blir.

Det var en fredagseftermiddag, och min första vecka på min praktikplats började lida mot sitt slut. Vi hade precis käkat tårta för att fira några som fyllde år. Det kändes väldigt amerikanskt, folk drog korta skämt som vi skrattade ansträngt till, vår Office manager fick löjligt många positiva kommentarer angående hans duktiga skärande av kakan. Och även om jag vid flera tillfällen misslyckats med precis detta så hade jag svårt att godta de överdrivna hyllningarna.

Jag skulle precis fortsätta mitt arbete när mr Langhoe och Flo Mo snubblar upp för trappan, varpå min franske handledare något konfunderat säger att det är några som är här och träffa mig. Som ni hör på de maxade namnen så är det ungefär som att släppa in en komplett circus på kontoret. Erik och Markus (som de egentligen heter) är glada och uppspelta och Flo Mo vill av någon anledning ha glass. Jag blir genast lite osäker på hur mina arbetskamrater egentligen ser på denna oväntade utveckling då det tysta kontoret förvandlas till Flo Mo and Langhoe show. Jag försöker att få ut dem ur kontoret. Min franske handledare säger att jag kan gå för dagen och jag stänger genast ner datorn och eskorterar mina maxade vänner ner på gatan.

Eftersom framförhållning inte existerar i herrarnas vokabulär så har dom tvingats ta in på ett riktigt sunkhotell mitt i det sämsta området i hela San Francisco, Tenderloin, men på ett mirakulöst sätt överlever båda herrarna helgen.

Kort summering av vad helgen bjöd på:

Konsert med The Go! Team på Mezzaine, ungefär lika maxad konsert som Markus nyinköpta Guldjacka (finns på American Apparel)
Såg pissdåliga filmen We Own The Night, jag sov igenom halva filmen.
Flo Mo eller Erik (minns inte vem) pajar nästan Cheryls toalett genom en så kallad ”nr. 2”
Hotellägaren försöker få mig att betala $30 för att få komma upp på deras hotellrum.
Käkade brunch i Haight Ashbury.
Gick fel tre gånger men kom tillslut upp på Twin Peaks.
Erik låtsas ta självmord på Twin Peaks, en amerikanska blir chockad.
Vi liftar med en kille vars bil skulle kunna vara med i Pimp My Ride, han försöker sälja Marijuana till oss, han skriver ner sitt nummer på en tändsticksask.
Gå till en bar i North Beach där Flo Mo försöker styra medan jag och Erik dricker Rom & Cola (eller det kanske bara var jag) och diskuterar viktiga saker, Hilary Clinton kan ha varit ett samtalsämne.
Erik och Markus äter Kinamat 14 gånger.
Vi cyklar över Golden Gate Bridge till mysiga Sosalido.
Erik fotar det mesta.
Flo Mo går hem till hotellet för att gå på toaletten när vi är på Westfields Mall.
Flo Mo och Erik tvingas leka psykolog lite då och då när jag försöker komma undefull med min egen verklighet.
Jag flyttar in i mitt nuvarande rum, det hela är komiskt och konstigt.

Slutkommentar: En väldigt trevlig långhelg, och med tanke på inledningen på resan så var det oerhört skönt att ha några att snacka med, som känner mig bra även om dom föreslog en något tveksam aktivitet under fredagsnatten.

För bilder och rapporter från Flo Mo och Erik, besök följande adresser:

http://california2007.blogspot.com/2007/10/frisco-fire.html (flera fina bilder)

http://flomo.blogg.se/ (Markus om misären i SF)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var Langhoe som sket sönder toan! Jag råkade ju bara bli vittnde till förödelsen då jag gick in och skulle urinera efteråt. Men eftersom du nämner att jag gick hem till hotellet den där gången så kommer ju alla tro att det var jag som pajjade den.

Skrev själv just om självmordet, bifogade även film =)

3:37 em  
Blogger Erik said...

Sa ska det se ut! Nu ar jag nojd.
Dock ar det nagra saker jag skulle vilja kommentera:

- Storyn om varan instormning pa Bleu HQ ar naturligtvis valdigt kryddad. Men att jag skulle klaga over det vore forstas som att slanga hela javla K2 i ett glashus, sa lat ga for den har gangen.

- For att undvika falsk ryktesspridning erkanner jag att jag mycket riktigt var pa toaletten strax innan den gick sonder. Det var dock aldrig tal om ett stopp utan det var vattenpumpen som gick sonder. Det tar jag inget ansvar for.

- Det ar annu for tidigt att avgora om jag och FloMo kommer att overleva vistelsen pa Aida Hotel. Men det maste jag isf forklara vidare i ett helt annat forum.

4:31 em  
Anonymous Anonym said...

ni famlar i mörker. att skita sönder en toalett är inget man skall förneka eller projicera. Det är ett viktigt stadie i en människas utveckling. En hög tröskel som man gör nytta i att traversera. Som arne anka sade: "det är först närman känner doften av sin egen avföring som man verkligen vet vem man". Det är först när man skitigt sönder en toalett (det och att lämna oskuldstadiet) som man kan kalla sg människa. Hör mina ord. Partikelmannen har skitigt sönder fler toaletter än vad calimo har runkat sönder handfat..

4:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home