tisdag, maj 09, 2006

[Ingenting], Snow Patrol och Imogen Heap

Oväntade saker kan hända om man låter dem, så sjunger [Ingenting] på sin nya EP Sommardagboken, där man bland annat gjort en väldigt Ingentingsk cover på den ooootroligt vackra Strange Things Will Happend med Radio Dept. EPn kommer i butik i veckan och enligt pressreleasen kommer den att kosta under 20kr i butiken, så det finns verkligen ingen anledning att inte gå att köpa den här skivan, de första två låtarna kommer att vara soundtracket till din sommar, jag lovar.

Om ni gillar regn, och pampighet så gillar ni säkert nya Snow Patrol skivan, det gör jag i alla fall, här kan man läsa en färsk recension på revolver.nu som jag skrivit:
http://www.revolver.nu/album/?article_id=2131

Föresten, fick en jättefin låt skickad till mig för några dagar sen, Imogen Heap är tjejen bakom numer mer kända Frou Frou (som man kan hitta på soundtracket till fina filmen Garden State). Hide And Seek är som acapella, fast i electronisk form (jag vet att det låter som en motsättning om något), fylld till bredden med röster som försvinner in i ett elektroniskt filter, och sen kommer tillbaka, som en havsbris som leker med en vacker flickas hår. Det är väldigt väldigt nära gränsen till att bli enerverande, istället är det en låt som gör att du stannar, jag lovar, du kommer att släppa det mesta när du hör det här.

4 minuter och 16 sekunder av koncentration kan man kalla det. Imogen Heap kallar det som sagt för Hide And Seek, och nu när jag tänker på det, så är det en helt perfekt titel, ni kommer att fatta varför när ni lyssnar.

Jag säger tack till Kajsa för denna pärla.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

tråkigt skrivet. skriv om något nytt istället

6:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home