måndag, september 26, 2005

en konstig kommentar

Så här skrev en annonym människa för några dagar sedan på min bloggs kommentarer:

"Musik är alltid fint. Men låt det inte ta överhanden"

Jag förstår faktiskt inget, musik är inte alltid fint, det är ju helt otroligt att skriva något sådant, rent procentuellt sett skulle jag tro att det finns mer ofin än fin musik. Faktiskt. Sen går denna anonyma person vidare med att förklara att man inte får låta det ta överhanden, vad betyder det? Hur som helst får denna människa gärna förklara vad han/hon menar...

oj, nu lät jag kanske lite sur och bitter, det är jag inte, skulle bara önska en liten utveckling av det något haltande resonemanget.

tills dess fortsätter jag att gräva, efter poppen som klistrar fast leenden, och som får min fot att röra på sig i dansliknande steg, fast idag fick jag faktiskt nya alf skivan skickad till mig, den låter bra, som en skiva man skulle vilja haft i somras, då man fortfarande kunde sitta ute och dricka öl i solen...

En annan anonym person frågade om jag hade hört något från The Strokes nya, svaret blir nej, dom är väl inte klara med något än vad jag vet, men så fort jag hör något så lär det komma upp här, min Strokes t-shirt åker fortfarande på minst en gång i veckan... annars är det kul att höra att The Shins är på gång med nya skivan, förra veckan lades trummorna i James Mercers garage där dom tydligen spelar in, mer om det under hösten. Nya skivan kommer någon gång under nästa år.

Föresten, Mats, den där länken du postade funkar inte... försök att skicka igen. Eller varför inte maila mig på hypotetisk@hotmail.com

Allt gott, nu ska jag lyssna vidare på P3 POP.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lois Armstrong sa en gång att det fanns två typer av musik: bra och dålig, och att han föredrog...
bra musik.

Vad jag menar är att en låt består oftast av en melodi och en text, och att jag tar en vacker melodi över en bra text vilken dag som helst. När man sitter och sönder-analyserar texter, då har man missat poängen, för oftast har man inte den blekaste aning vad låtskrivaren ifråga menar.

11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home