onsdag, juni 22, 2005

Två veckor i hemstaden

Det blir inga bilder, eller annat skoj.

Karlstad med omnejd bjuder på molnigt väder, usel uppkoppling och borttappade nycklar. I mina föräldrars rum ligger två tyskar och sover bort all den trötthet som akumulerats under helgens hultsfred. Jag, i egenskap av snål studentradiomedlem som blev nekad press pass stannade hemma och begav mig istället till Stockholm för att besöka Debaser, för att få lite live musik i alla fall. Depressionen nåde sin kulmen natten mellan fredag och lördag när ett sms hittade fram till min enerverande mobiltelefon. "Magic Numbers var jättebra" stod det bland annat, där låg jag i en soffa på ett hotel nära Arlanda och förbannade min snålhet. Samma info fick jag från SvDs recension av konserten och av tyskarna som tyckte att det var den bästa konserten på Hultsfred.

Som tröst så besökte jag den trevliga skivaffären Record Hunter där Magic Nmbers debut inhandlades för 129kr, skönt att kunna köpa skivor i affär för ett bra pris, shysst personal hade dom också trots att jag kanske inte riktigt övertygats av Efterklangs EP Springer som även den plockades med från affären.

I går blev det i alla fall klart att jag kommer att bevaka årets Accelerator the big One för studentradion, tanken är att jag ska försöka intervjua någon intressant artist. Det skulle helt klart vara intressant att prata Harpor med Joanna Newsom eller varför inte diskutera Interpols storhet med Bloc Party... vi får väl se vad man kan skaka fram för intervjuobjekt.

Anledningen till att bloggen, just när antalet besökare blivit så många, avstannat är på grund av att jag inte längre sitter på mitt trevliga bredband i studentlägenheten. Istället får jag stå ut med en modem uppkoppling och en MAC, vilket gjort att uppdaterandet inte riktigt gått som planerat. Men jag ska försöka publicera lite texter som är redo under helgen... för er som fortfarande sitter och trycker framför era burkar med snabba uppkopplingar.

Bäst just nu:
Magic Numbers (2005 års svar på 2003)
Kung öl i flaska (prisvärdighet)
Nya nummret av tidningen Sex (läsbarhet)
Wizzair och Air Nordic som flyger mig och en vän ner och hem från Östeuropa för runt 1000kr (resemotivatorer)
Da Vinci Koden (löjligt fängslande)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

du är hemskt och söt, men: Varning: särskrivningar!!!
(klaga bara, jag är full)o

3:53 fm  
Anonymous Anonym said...

hej wilco

still in eastern europe? i'm waiting for new reviews...

what about new stuff from german bands? for example:

the robocop kraus - they think they are the robocop kraus

frank popp ensemble - touch and go

funkstörung - return to the acid planet

10:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home