torsdag, februari 17, 2005

Black Rooster 2005-02-17

black rooster 014.jpg

För er som inte vet det så har jag och en kollega ett radioprogram i Örebro Universitets studentradio. I dag var det dags igen, den här gången körde jag själv eftersom Jacob hamnat efter i studierna efter långvarig sjukdom. Jag själv led även av sviterna från en förkylning och var inte lika het som vanligt. Det blev dock en hel del fin musik, mest lugn sådan eftersom jag spelade sånt som jag trodde sjuka människor som låg hemma skulle uppskatta. Låtlistan såg ut såhär:

Tomas Andersson Wij – En vän till mig
The Smiths – Asleep
Ani DiFranco – Independence Day
Gillian Welsh – The Revelator
Anna Ternheim – My Secret
Something Corporate – Konstantine
Her Majesty – Cut Me
Shout Out Louds – Shut You Eyes (November Recordnings)
Alicia Keyes – If I Ain´t Got You
Strip Music – Plastic Doll

Dagens tips var att ringa hem till föräldrarna när du blir sjuk eftersom man då garanterat får sympatier.

Om du är intresserad av vad vi spelat under tidigare program så kolla gärna in den officiella Black Rooster sidan: http://hem.passagen.se/blackrooster/
Det är Jacob som har snickrat ihop denna vackra skapelse, där man bland annat kan läsa mer om oss som sänder programmet. Varje torsdag mellan 15-16 på Örebros Närradio 95.3. Snart kan du även lyssna på vår internetradio, om vi nu får den att fungera...

Föresten så håller jag på att försöka lära mig att uppskatta Velvet Underground. Det går sådär, mer info kommer inom kort.

dagens bästa låt är föresten: Tomas Andersson Wij - En vän till mig