söndag, januari 04, 2009

2008 del 4

Leksakselefanter, 2008års bästa lekredskap.

2008 var året då jag började längta efter den svenska naturen för första gången, efter att ha sett Into The Wild och Dagbok från en Motorcykel. Det var året då jag lämnade San Francisco utan att ha sett Mexico, Highway 1 (mer än till Santa Cruz) eller Red Wood skogen. 2008 var året då jag joggade mer än tidigare och började spela i ett innebandylag i Amsterdam, det var året jag hade tonsillitis och min room mate tyckte att min hals såg ”normal ut” och min mamma sa att jag ”skulle vänta några dagar” innan jag gick till doktorn, och då doktorn när jag väl gick sa att mina halsmandlar ’kysste varandra’. Det var året då bloggen konstant hade runt 1000 unika besökare per månad som sällan kommenterade, 2008 var året jag fortsatte att älska The Economist, året jag gick till stadsbiblioteket i Amsterdam tillsammans med arbetslösa äldre män, konstiga kufar i långt hår och väldigt få människor med tillgång deodorant för att läsa DN, The Independent, The New Yorker, International Heral Tribune och The Guardian.

2008 var året då jag bodde i en lyxlägenhet med modern konst på alla väggar i San Francisco, det var året jag flyttade in i mina föräldrars hus och kände att allt var fel, det var året jag bodde i ett judiskt studentboende där man inte fick ha andra på rummet efter 11 i Düsseldorf, det var året jag bodde en månad i en tvåvåningslägenhet i västra delen av Amsterdam med en takterrass tillsammans med en norska, det var året jag bodde i en studentlägenhet i Amsterdam i ett rum på 10 kvadrat i centrum med en room mate som har tv med CNN.

Det var året då min syster flyttade till Berlin och året då vänner flyttade till Prag, Florens, Karlstad och Stockholm. 2008 var året då Chelsea kom två i Premier League och Terry halkade i regnet i Moskva och gav Chelsea en andraplats i Champions League. 2008 var året jag jobbade och pluggade väldigt mycket och hade väldigt få helt lediga dagar. Det var året jag skulle lära mig tyska och holländska men tappade bort mig någonstans i mitten. 2008 var året jag cyklade en sporcykel över Golden Gate Bridge i San Francisco och hela Lombardstreet, det var året jag cyklade mammas cykel kring Karlstad, året jag cyklade till Schiphol för att dricka kaffe med Denis, året jag fick punktering två gånger och råkade cykla in i en bil.

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Häromdagen såg jag och Johanna American Teen efter att ha läst på Hypotetisk att man ska det. Vi är nöjda med filmen och tackar redaktionen för tipset.

5:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home