torsdag, augusti 14, 2008

Sexyback

Det skulle ha kommit en Youtube-video med Tiga här, men det verkar inte gå så bra att posta Youtube-grejer längre. Den handlade om att cykla i Amsterdam, med musik. Istället bjuder jag på ett stycke sms konversation. Bakgrund: Jag och Simone har blivit bjudna på middag hos Gail, som flyttat in i en väldigt fin och väldigt central lägenhet i Amsterdam:

Simone:
Gails 8.30!

Patrik:
Great, me and my sexyback are looking forward to it.

Simone:
I hope you meant sixpack

Dom har lite humor, dom där norrbaggarna. Vi har föresten sjukt mycket öl efter helgens Hej då Denis fest. En Irländsk kille kom med ett koppel spanska tjejer och två kassar öl, sånt gillar vi. I morgon får jag tillgång till mitt lilla studentrum och tvingas lämna denna fina tvåvåningslägenhet, jag har redan hittat en secondhandmatta på Waterloopleinmarknaden. Sitter föresten i detta nu barfota och lyssnar på Live Forever med Oasis, och ja, klart jag sjunger med i den där oh-så vackra refrängen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jepp, Live Forever kan vara det vackraste nånsin

/Per

7:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Oerhört kontinentalt att snacka engelska med en norska. Själv pratar jag alltid svenska med min norksa kollega Ketil. Lite synd på engelskan, men å andra sidan hade jag kanske aldrig annars lärt mig att "fråga" heter "spörsmål".

/Erik

12:51 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Erik: Vi pratar norska/svenska normalt sett, men jag tyckte att min fyndiga(?) Justin Timberlake referens gjorde sig bättre på engelska, tycker över huvudtaget att jag är lite roligare, lite bättre på engelska. Det, om något, är väl kontinentalt:)

1:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home