söndag, augusti 10, 2008

451

I Amsterdam kan man göra mycket, exempelvis kan man ta sin nylagade cykel, ta vägen söderut, förbi Leidesplein, och sen lite norrut, på den där gatan med alla antikvariat, och sen vänster, och stanna, och gå ock kolla på Fucking Åmål på De Uitkijk. Så det är det vi gör, trots att det är storm. Jag pluggar ju holländska också, det går sådär får man nog säga, är mer än lovligt förvirrad bland kombinationen av tyska, engelska och ja, ibland ser en halv mening faktiskt svensk ut. Att försöka stava är än värre, speciellt om man som jag har analfabetiska anlag. Men min lärare Henk är helt fantastisk, trots att han hånar mig för att jag ständigt blandar ihop svenska och tyska nummer. Han använder inte mobiltelefon, Henk.

Nu kanske ni undrar, men hur skriver man 451 då?

vierhonderedeenenvijftig

fyrahundrafemtioett, är lite kortare, men inte mycket.