onsdag, juni 04, 2008

On the 45 road

Hypotetisk googlar inte bara rapporter, skriver om musik och sitter på tåg. Vi håller även på med något som går under parollen ”projektidé”, detta är ännu inte speciellt långt gånget, men i morgon så ska vi möta Lindex HR-chef för att se om idén kan komma lite längre, det ska bli spännande. Hon blev i år framröstad som årets HR-chef i Sverige. ”Lär av dom bästa” står det med röd kulspetspenna på sida fyra i projektplanen, så det är väl det det som är tanken med det hela, antar jag.

Annars har helgens kombination av alkohol/luftmadrasssömn/söl (sol + öl)/Tobias Linderoth resulterat i ont i halsen. Seriöst ont i halsen också, ”dålig timing” är föresten något som förföljt mig och mina relationer genom livet, så helt otippat är det ändå inte. Men irriterande. Efter Lindex i Göteborg styr jag mina föräldrars Audi mot skogarna utanför Gränna där jag ska hälsa på min farfar och några kusiner. Hoppas även att jag kan ta lite kort på kossor, mitt favoritdjur, då kan ni se fram emot bilder på bloggen i helgen.

Annars har Arms, som ni ser spela i Prospect Park i Brooklyn i videon ovan, släppt sin debutskiva Kids Aflame på Itunes, hypotetisk hostade upp 90 kronor och fick tretton låtar, det låter inte superbra hittills, men vi arkiverar den under kategorin ”tillväxtpotential”, bränner ut den, sätter oss i en bil och kör till Göteborg och lyssnar. 45:an, sol och Arms, om knivarna i halsen skulle försvinna så skulle man kunna kalla det för en ganska bra dag.