fredag, maj 30, 2008

Bland delicatobollar och EM-uppladdning

Sommaren 2004, jag hade precis kommit hem till Sverige efter ett halvår i en liten Malaysisk by när jag flyttade till Stockholm för att jobba på IF över sommaren. Hannes fixade in mig på nedervåningen i hans mammas och hennes mans hus på Resarö, vid Vaxholm ungefär. Det var en spännande tid det där, jag hade som vanligt placerat mig i en relation där jag bodde i Sverige och hon utomlands, i Helsingfors närmare bestämt. Jobbet var väl inte så kul (vi satt mest och surfade och kollade stereosystem på netonnet om jag inte mins helt fel), men sommaren i Stockholm var fin. Jag Gustav och Per var på Accelerator The Big One och kvällarna var det Fotbolls-EM. Nu fyller Hannes 25 och då måste förstås hypotetisk ”pay our respect”, så resan går återigen mot Stockholm. Jag gillar Stockholm på sommaren, lite mer laid back, lite turistigare, en av få huvudstäder som blir bättre av lite fler turister.

Eftersom Fotbolls-EM anno 2008 är precis runt hörnet så har vi även bokat in Sverige – Ukraina på söndagen, så att ni, kära hypotetisläsare ska få en rapport om hur det egentligen står till i det Svenska laget inför mästerskapet. Langhoe Events har som vanligt styrt upp evenemanget. Det ryktas om 30 grader på söndag, svettigt värre, lite som Lagerbäcks relation till fotbollskanalens Olof Lundh alltså.

Dagens fredagsfika: Delicatoboll, kollegornas dom var splittrad, jag ger dock tummen upp.

Föresten har min arbetsplats CTF (Centrum För Tjänsteforskning) synts lite i media den senaste veckan. En kollega skrev en debattartikel i Dagens Industri förra fredagen, om hur ”regeringens hållbarhetsarbete är ohållbart”
http://www.kau.se/forskning/nyheter/artikel.lasso?artikel_id=6053&show=forskning
och i onsdags var Henrietta med i nyhetsmorgon för att prata om estetisk kompetens, dvs, att arbetsgivare har en förmåga att lägga stor vikt på utseende i anställningssituationer, här kan man se det inslaget:http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.476535&renderingdepartment=2.757

2 Comments:

Blogger the lost feeling said...

jamen för helvete, jag som precis börjat äta nyttigt och så råkar man kolla in här och möts av en gigantisk kokosboll! åh. ;)

annars laddar jag oxå för EM. mmm!

1:27 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

the lost feeling: hypotetisk kan tyvärr inte ansvara för våra läsares matvanor, men vi förstår ändå ditt dilmenna och lovar att posta en bild på en supernyttig maträtt under kommande vecka. Vi bryr oss om våra läsare, så är det.

2:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home