tisdag, juni 03, 2008

Förlamande tillstånd

Ventilation. Smaka på det, låt det lufta genom munnen, visst låter det skönt! Jag ogillar starkt människor som klagar på fint väder, speciellt i Sverige. Men, det går inte att bortse från att det är en ganska svår uppgift att lyckas prestera något vettigt i ett litet svettigt kontor på ett sommaravsomnande Universitet. Här finns således INGEN, ventilation. Och finns den, så sitter den någonstans och vilar, och hånskrattar lite. Det är den värsta ventilationen, den som finns men inte bryr sig, inte orkar pusta, utan sitter där i ventilationsrören och hånar dig. En kort stund lade jag ner dagens rapportläsande och övergick till att skriva ut en massa saker, det gick lite bättre faktiskt. Men nu har det fullständigt tagit stopp. Fullständigt, jag orkar inte ens sätta på min ipod, och när jag såg att Pitchfork har recenserat Lykke Li så tänkte jag bara, nej, jag orkar inte läsa.

Det finns något mycket slösaktigt över min tillvaro just denna eftermiddag. Det lilla nyttiga jag gjort innefattar att vara testpilot i en interaktiv kollektivtrafikenkät som någon Japan skapat, den hade inget med user friendlieness (är detta ett ord?) att göra. Jag vet, klart ni inte bryr er, inte jag heller, om kaféet på bottenvåningen var öppet skulle jag gå och köpa en glass. I morgon jobbar jag hemifrån i min fars svala kontor, men en liter glass i kylskåpet. Då kanske det går bättre.