onsdag, maj 28, 2008

A Skin A Night

Igår fick jag The National's nya CD+DVD ”A Skin A Night + The Virginia EP”, har inte kolla på DVDn ännu, men The Virginia EP har fastnat totalt. Jag har ju sen jag lite av en slump såg dem på Rote Fabrik i Zürich i November 2005 varit ett stort the National fan. Med senaste skivan Boxer så fick bandet också sitt välförtjänta genombrott, nu samlar man ihop lite så kallad ”skåpmat”, och jag vet inte riktigt bakgrunden till skivan, men det låter mycket Boxer om låtarna. Hittills är det oerhört bra, fem första låtarna skulle alla kunna finnas med på Boxer, och den nya versionen av You’ve Done It Again Virginia är lysande. Jag älskar the National, så är det, och jag är genuint ledsen över att jag antagligen kommer att missa Way Out West i sommar. Här är trailern för A Skin A Night, inte världens bästa trailer kanske, men ändå.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Naaaj! Missar du Way Out West? Vad i hela friden kan vara viktigare? Jag som tänkte att du kunde guida runt mig bland alla indieband. Aja nu får man väl läsa på lite själv.
//Johan från Göteborg.

11:13 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Johan: Jag kommer antagligen sitta i Amsterdam då, djupt begraven i det hollänska språkets tungvridande logik. Men, kommer jag inte in på min utbildning så blir det säkerligen Way Out West, hur som helst så kommer jag nog skriva lite tips inför festivalen även om jag inte åker dit. Jag tror föresten att din egen musikkunskap kommer att ta dig ganska långt.

9:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home