måndag, juni 02, 2008

Genomgång av föregående dagars aktiviteter


Ni kanske har missat Lightspeed Champion, före detta Testisicles sångarens nya projekt. Hypotetiskredaktionen har snurrat in oss i hans vackra popmusik på debutskivan Falling of The Lavender Bridge under några veckor nu, och har fortsätter att intressera oss, med sina akustiska poplåtar, ibland försiktigt draperade med stråkar. Britternas svar på Bright Eyes har han kallats, och det kan jag förstå, även om det finns en klarare popton i mycket av Lightspeed Champions musik. Idag är låten No Surprise dagens låt på kontoret. Ni som ska på Way Out West har något verkligt vackert att se fram emot. Han har gjort en låt som heter Everyone I know is listening to crunk också, den låter inte alls som du tror. http://www.myspace.com/lightspeedchampion

Helgens Stockholmsvistelse präglades förstås av den extrema sommarvärmen. Men det var kul, spenderade stora delar av lördagen på en filt vid Västerbron där plågade maratonlöpare passerade. Kvällens 25års fest var mycket trevlig, och det betades av klassiska samtalsämnen så som mobiltelefonapplikationer, marijuanalegalisering, arbetsmiljön på Wella och filmen Magonlia. Senare hamnade vi på Trädgården som var extremt välbesökt, och alla tjejer var vackra och ville inte snacka med mig, och vi dansade till Sebastien Tellier, The Strokes och Last Shadow Puppets bland annat. Sen kom Erik, Ali och Yohanna och fyllde på alkoholintaget och jag ramlade nästan baklänges under en Moneybrotherlåt. Sen gick jag och Hannes hem vid Kungsholmen och det var ljust och vackert och jag var lite bitter över alla höga näsor, men glad för att Stockholm var så vackert.

Söndagen började segt, efter lite kaffe blev det promenad till Skeppsholmen för att kolla på Abramovich båt som låg där och såg dyr och stor ut. Sen såg vi tv-studion som TV4 ska sända EM-från i Kungsträdgården, det ser ut som att dom kommer få det rätt varm där. Sen ut till Råsunda där solen stekte och Erik var sådär roligt gubbakfull som han brukar bli nuförtiden. Linderoth och Alexandersson var sorgliga i första halvleken, i andra började även resten av laget suga. Största applåden fick tungfotade Elmander när han linkade förbi södra efter sin smäll, det var ungefär lika ologiskt som Sveriges innermittfält. Ukrainas fans var få, men dom hejade lite roligt, i klassisk sovjetmarchtempo hojtade dom U-kra-i-na, om och om igen.

På tåget hem flög Sommar-Sverige förbi utanför fönstret, och jag som ofta klagar över Sveriges tråkiga natur och alla barrträd (tråkigaste trädet som finns) satt och njöt, för det var så vackert när solen gick ner över små sjöar, kor som lugnt betade och grönskande fält.

Dagens nya ord: Kasslerbak

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag har kommit fram till att det var San Diego som gjorde mig till gubbe. Innan dess fick jag till exempel alltid visa leg på systemet. Sen jag kom hem har det inte hänt en enda gång. På luncherna sitter jag numera lite oroad och snackar trädgårdsskötsel i Bosch personalmatsal osv.
Eller som The Strokes skulle ha uttryckt det: "Is this it?"

12:21 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

erik: hahaha, ditt hårda leverne har format dagens erik helt enkelt. Sen måste jag tillstå att även jag flera gånger under de senaste veckorna snackat trädgårdsskötsel under lunchen, jag är sämt på trädgård, vet inte namnet på en enda blomma. Är det manligt eller bara okunnigt?

8:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Igår försökte jag få Erik att köpa blommor till balkongen. Men jag är absolut ingen gumma!

10:54 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Kajsa: Som tur är så är det helt ok för unga kvinnor att intressera sig för botanik, att ha gröna fingrar betraktas av oss män generellt sätt som ett ganska sexigt attribut, eller?

2:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home