torsdag, maj 22, 2008

Lufttrummor

Jag googlar, det är eftermiddagens arbetsuppgift. Det är rätt bra eftersom man kan lyssna på musik samtidigt. Andrew Bird blev det idag, han är intelligent. Det förstod jag inte riktigt först, då tyckte jag mest han var en intressant singer/songwriter med lite mer spännande arrangemang än andra. Utbildad violinist är han. Men idag, när jag lufttrummade till låten Dark Matters (som handlar om hur han blev intesserad av operation istället för leksaker när han var liten) så började jag läsa hans texter, och då fick jag reda på just att Dark Matters handlar om operation, och den blev liksom ännu bättre då. Plasticities heter en annan bra låt från hans senaste skiva Armchair Apocrypha från förra året, den handlar om nedmonterandet av kultur i moderna själlösa städer, tror jag.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

du vet väl att nya Wolf Parade finns tillgänglig. mycket lovande grejer.

3:22 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Gustav; Det visste jag faktiskt inte, länge sen jag lyssnade på Wolf Parade, men du, som har en trendig t-shirt med dem måste förstås vara "on top of things". Hypotetisk ska kolla in detta.

8:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Inte för att vara en besserwisser men jag tror faktiskt att det han syftar på i Dark matters är spelet Operation: http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_(game)

5:27 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Martin: Jaha, där ser man, men spelet går ju ut på operation så helt fel ute var jag ju inte. Verkar vara ett ganska kul spel föresten, tack för informationen.

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home