fredag, juni 06, 2008

Igor the Dog

Om du är förkyld och åker bil i en tunnel i Göteborg så är El Perro Del Mar allt du letat efter

En kraftig förkylning innebar att jag, efter ett kort besök i min nya favoritaffär i Göteborg, Igor The Dog (http://igorthedog.jetshop.se/default.aspx), styrde Audin mot Karlstad istället för Askarp. Igor The Dog är en italienare som har en liten butik bland trähusen i Haga. Han har samlat ihop en massa intressanta märken, utan den ängliska übertrendighet som brukar prägla små affärer, och ofta med bra priser. Webbsidan präglas av trevliga språkfel, killen bakom affären är nämligen från Italien, snacka med honom om ni går dit, han är väldigt trevlig. Han gör egna t-shirts med tryck också, Igor, finns stor risk/chans att Engwar raggar brudar på Rivieran med en sån på sig i detta nu.
På väg hem i den nya tunneln under Göteborg sjöng El Perro Del Mar don't cast away your inner island, om och om igen, i vackra Inner Island. Och jag vet inte om det var den pressande förkylningen, eller de gula ljuset i tunneln, eller El Perro Del Mars trygga röst, men just då kände jag mig lugn, trygg och totalt avskärmad frän världen. Det var fint, om än lite new age aktigt. Hennes skiva From the Valley to The Stars är fylld av repetitivt vackra och sorgsna sånger. Över den väldiga bron norr om Trolhällan var det Lightspeed Champion som klinkade sig fram i Midnight Surprise, och det var ett soligt Sverige som svepte förbi utanför. Men det kunde jag inte fokusera på eftersom min förkylning parkerat hela mitt huvud i stand by. I Säffle köpte jag ett Big Mac och Co och läste GPs EM-special, är sjukt trött på EM-specialer, men GP hade en rolig grej där man jämförde fotbollslag med band. Ryssland blev The Though Alliance, Spanien blev Oasis bland annat.

Nu ska jag dricka té, kolla på The Motorcycle Diaries och snyta mig (upprepade gånger)