tisdag, maj 06, 2008

Next stop Düsseldorf

Düsseldorf är kanske inte den första staden man tänker på i allmänhet. Den ligger där i Rurhrområdet, mitt bland en massa stål och betong får man förmoda. En flod finns det där också tydligen. Mycket mer än så vet jag faktiskt inte om staden, men nu, efter ett plötsligt infall har jag blivit antagen till en fem veckors tyskakurs, i just Düsseldorf. Detta låter kanske något konstigt för er läsare. Men lugn, detta är ett mycket medvetet steg i min plan för framtiden som kanske kommer att inkludera ett försök att nästla mig in på någon kommunikationplats inom EU, då gäller det att kunna mer än käse undt brot. Frågan är hur mycket man lär sig på fem veckor, men beställa en korv borde jag ju i alla fall lära mig.
15 Juni flyger Norwegian ner mig till staden från Stockholm. Så går det ibland.
I morgon ska min rapport presenteras på SL, det känns väl sådär, speciellt eftersom resterande tre i sällskapet verkar övertygade, och trygga i sin tro på att jag verkligen har koll på alla metoder jag skrivit ner. Återstår att se hur väl grundad denna övertygelse är.
Just det, mitt hjärta värker föresten, ifall ni fått för er att jag lever ett bekymmerlöst liv på resande fot menar jag. Ibland känns det som att bloggen förmedlar en ganska sned bild av mitt liv.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej där, jag halkade in på din blogg när jag ville skaffa mig lite info om Düsseldorf. För det är nämligen så att jag ska dit och lära mig tyska (precis som du som jag förstod). Hur var det, hur är staden? Det skulle vara kul med lite info, helt enkelt :) /Fialisa

11:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home