onsdag, april 30, 2008

Örebro University is a graveyard

Det blev inget DJ-set i Örebro. För få sålda biljetter har fört mig till en arbetsdag i Karlstad innan jag beger mig till Stockholm i morgon istället. FestiValborg var något som min vän Markus arbetat väldigt hårt med under en lång tid, tyvärr såldes det inte tillräckligt många biljetter, så här kommenterar jag det på deras forum:

Det finns ingen nyfikenhet, ingen ork, inga ambitioner, inga pengar, mest en massa personer som vill dricka tyskimporterad öl i kärlekslandet och bli packade. Det är hur jag tolkar Örebros studenter, det har varit samma visa tidigare tidigare år, men drogs väl till sin spets nu.

Precis som folk tidigare sagt så är produkten FestiValborg tydligen inte intressant längre, vad det beror på är väldigt svårt att sätta fingret på, men det stärker intrycket av att Örebro Universitet är ett kulturlöst Universitet som anamat något sorts gnällbältesmentalitet där man är ointresserad av kultur i allmänhet.

FestiValborg ville skapa en fest för Örebros studenter, svaret blev ett tydligt: Nej, det vill vi inte ha. Man kan argumentera genom krass ekonomisk tillgång/efterfrågan retorik om man vill det, men jag tycker att det hela är väldigt sorgligt.

Följ debatten på deras FestiValborgs forum här:
http://www.festivalborg.nu/guestbook.php

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

synd det där med festivalborg, jag fick intrycket av att det verkligen var grejen för några år sen när patrik var ung

här i gbg lyckas ju det hyfsat lama valborgskalaset på chalmers sälja alla 3000 biljetter på några timmar, så det borde funka i örebro också kan man tycka

1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home