lördag, maj 10, 2008

Flygbolag och Army Of Lovers


Det du nu har gemensamt med Maria, det är, oavsett om det räcker bara i dag och en bit av morgondagen eller om det varar ett långt liv, det viktigaste som kan hända en människa. Det kommer alltid att finnas somliga som påstår att det inte existerar därför att de själva inte kan erfara det. Men jag säger dig att det är sant och att det har kommit till dig och att du är avundsvärd även om du skulle dö i morgon.
Ernest Hemingway – Klockan klämtar för dig
Jag vet inte hur han gör det, med när Ernst skriver om kärlek och relationer så är det så vackert och sant. Om jag aldrig blir klar med mitt bokprojekt så skyller jag på Hemingway.
Lördag morgon, lyssnar på Maps på hans myspace ( http://www.myspace.com/mapsmusic ), försöker ladda ner nya Radio Dept. singlen Freddie and the trojan horse och på övervåningen tvättar mamma fönster. Första helgen på fem veckor som inte innebär resor, jag ska göra lite, väldigt lite. Har inte ens borstat tänderna ännu, det känns iofs. inte så bra.
Igår, efter ett maratonsamtal med min syster och sista timmen med Sleepless in Seattle med mamma började jag lista alla flybolag jag flygit med. Det är en sak jag tänkt göra under en lång tid, vet inte riktigt varför, kanske är det något sorts bokslut. Under nästa vecka kommer den på bloggen, om nu någon är intresserad av sånna saker.
Kollade igenom PSL, som jag glömde bort lite efter att Hanna Fahl tog över Per Sindings roll ett tag, men nu är Mr. PSL tillbaka och det lyfter liksom hela sidan till helt nya nivåer, inledningen till detta klipp med Army of Lovers är nästan lite bra som själva klippet är. Army Of Lovers altså, vilket band ändå!