onsdag, februari 13, 2008

In Context

Det är möjligt att det kommer att gå till historien som "floppen i Stockholm", den intervju som jag skulle ha försvan någonstans på vägen, och där stod jag i Kista Science Tower med en Ramlösa, exklusivt smaksatt av någon konstig frukt, och kollade ut över det platta landskapet. Tog svansen och en personlavetare som också hamnat lite fel och hoppade på pendeltåget. Hon kände en barndomskompis till min syster, sen ringde hennes telefon och vi gick mot våra liv, åt olika håll på T-centralen.

Åkte till Flo Mo vid Universitetet och åt filmjölk och macka istället. Det är väl synd att säga att allt går på räls just nu, men Okkervil River släppte om tur är en fantastisk skiva förra året som heter "The Stage Names", den ligger här bredvid mig och kurrar sådär mysigt som katter gör ibland. Kaffe dricker jag mycket av också. Flo Mo jobbar för övrigt på en väldigt trendig byrå, nu väntar jag på bilder från Erik och Kajsa, it's all about context!

Här är en låt om det, context altså, från Englands mest underskattade popband:

Field Music - In Context
All of the thoughts you had were not your own
Even the time you came was somebody else's time
But you're alive between the lines
Did you know that I would have done
If I would say anything
And you take away the context
And our lives weren't the same since

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Okej, nu kan vi inte hålla oss längre. Inte för att gnälla, men din personbeskrivning måste uppdateras.
För övrigt rycktas det om att RATM skulle göra en "legendarisk" spelning på Hultsfred också, kanske värt ett beök till o med. Starkt vågat att använda ord som legendarisk innan genomförd spelning..

Den mäktigaste av alla kusiner

5:44 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

haha, den där personlighetsbeskrivningen har jag inte hunnit med, allt har sin tid, men jag ska nog ändra den inom kort. När det gäller RATM så kan det säkert bli bra, men jag tror inte jag tar mig dit, Interpol på Arvika låter dock intressant.

9:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home