onsdag, februari 06, 2008

Karlstad, Sweden

Jo, det är här jag sitter nu. På min höger hand syns fortfarande spåren av den stämpel jag fick på Vampire Weekends galna spelning i San Francisco i torsdags.

Det gick omtumlande snabbt, ett beslut följt av ett avslutat jobb. På lördagen hoppade jag in i en shuttle bus i ösregnet efter två hej då som kändes i hela kroppen, ångesten på motorvägen då jag övervägde att hoppa av och vända om var oroväckande stark. Det var kanske det svåraste beslutet jag tagit, och när jag nu sitter i min pappas kontor så vet jag forfarande inte om jag gjorde rätt. Att lämna två personer som satt så djupa avtryck i mitt liv var oerhört svårt, och jag måste säga att jag har lite svårt att smälta den brutala kontrasten mellan att bo i down town San Francisco och gå och lägga sig i samma säng som jag hade i högstadiet.

Hur som helst, hypotetisk kommer att komma tillbaka, fast övertygad om att det finns en plats där alla pusselbitarna lägger sig sjäv.

Dagens låt heter "Talking Shit About a Pretty Sunset" och är gjord av Modest Mouse, en väldigt speciell person tycker att den beskriver min situation på ett bra sätt, och jag måste hålla med om det.

And I'm trying to understand myself
and pinpoint where i am
When I finally get it figured out
I've change the whole damn plan
Oh noose tied myself in, tied myself too tight
Talking shit about a pretty sunset
Blanketing opinions that I'll probably regret soon
I've changed my mind so much I cant even trust it
My mind changed me so much I cant even trust myself

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vill du tjäna extra pengar på din blogg, testa detta affiliateprogramet:
http://www.notlagret.se/affiliates/?a_aid=11
Det är enkelt, lätt att gå med och bra provision. Dessutom passar deras annonser bra in här!

11:24 em  
Blogger Ellinore said...

Så nu har du kommit tillbaka till Sverige igen.... Allt går så fort med dig, så jag har svårt att hänga med i svängarna! Känns ju bra att kunna hålla mej uppadterad om ditt liv genom dina mycket underhållande skriverier. Och jag måste hålla med om att "Juno" var en bra film, va och såg den för ett par veckor sedan. Nu ska jag lulla vidare här borta...

10:33 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Ellinore: Jo här går det undan, kul att läsa din blogg också, ska nog skriva någon fyndig kommentar där snart, men just nu är det kreativitetstorka vilket jag härleder till den pissiga existens som Karlstad, februari, 2008 är.

6:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home