söndag, november 04, 2007

Knivar i halsen

Om man är lite negativt inställt till livet så kan man säga att en olycka sällan kommer ensam. Kanske är det därför min hals innehåller 14 knivar som kör sitt bästa för att använda min hals som skärbräda. På tips av min syster inhandlade jag lite halstabletter, så nu sitter jag här och suger på ”Closaseptic Sore Throat Lozenges”. Såldes av att den är ”#1 Pharmacist Recomended”. Frågade den Pakistanske mannen i affären om dom inte hade Fishermans Friend, men det hade han inte hört talas om. Så nu, $7.40 senare sitter jag försöker bota halsen med en artificiell smak av citrus.

Var nere på stan en kort stund idag och plockade upp senaste Rolling Stone. I detta nummer intervjuas en massa kända människor om deras syn på framtiden, förväntade namn som Al Gore och Bono kombineras med George Cloney (som gör ett väldigt seriöst och kunnigt intryck i en annars blaskig intervju) och Bill Maher (som verkar tycka att allt bli mycket roligare och häftigare om man svär hela tiden och förskjuter allt on på religion).

Lite senare, när musiker ska prata om framtiden får allas vår Kanye West uttala sig, och han gör ingen besviken när han får frågan ”How do you asses the current state of America?”
I don’t know what’s going on. I don’t even watch much TV. The only news I read is what pops up on Yahoo! When I’m checking my e-mail. Right now that news on Yahoo! Is about an underwater pumpkin carving contest I’m fine with people just being good at what they do. I wouldn’t expect a politician to be able to recite the third verse on my album.

Hela intervjun hittar ni i senaste numret.

Annars lyssnar hypotetisk väldigt mycket på Don’t Be A Stranger, som nyligen släppte skivan ”Frutti Di Mare”, jag har än så länge endast EPn ”Ho Ho”. Don’t Be A Stranger innehåller medlemmar från Honey Is Cool, Ebon Tale och Fidget bland annat. Men det är nog inte så viktigt. Det viktiga är istället resultatet, som är något utöver det vanliga. Med en kombination av det personliga uttrycket hos Jenny Wilson tillsammans med det smått världsfrånvända och trubbiga i The Concretes tidiga inspelningar, resulterar det hela i nedtonade låtar som landar djupt i hjärtat. Ibland är tonen befriande luftig, som ”No Surprise”, ibland som den perfekta kombinationen av Loney, Dear och Frida Hyvönen, som i ”Loney Together”. Bäst låter den otroligt vackra nedtonade ensamheten i ”Perfect Problem” som med sin oerhört vackra och naturliga instrumentering kanske inte botar min hals, men väl min själ. Don’t Be A Stranger har gjort några av höstens bästa låtar och jag hoppas kunna få tag på debutskivan inom kort.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tycker du ska se till att få hem Adam Tenstas nya singel My Cool. Kan inte bli mycket mer dancefloor än så.

4:07 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Flo Mo: Du får skicka den någon gång.

5:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Själv försökte jag imponera genom att spela The Go! team på gårdagens förfest. Lite oväntat blev det aldrig någon större succé. Det hade varit mycket roligare att festa med Kajsa!

12:27 fm  
Anonymous Anonym said...

The go! team blir alltid en succé när jag är med erik, Fixa jobb i sthlm till våren så ska du få en riktigt rolig välkommen hem fest det lovar jag, Patrik du med såklart =)

3:08 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Flo Mo: Adam Tensta kann helt ratt med sina Daft Punk likande electrobeats, speciellt efter Kanyes Stronger, hans rap ar val andast ok dock.

Erik: Anda respekt att satsa pa Go! Team, man far inte gora det for latt for sig.

Kajsa: Det borjar kannas mer och mer som att Stockholm kan bli min nasta adress faktiskt.

8:11 em  
Anonymous Anonym said...

goteborg da?

9:56 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

Gustav: Goteborg ar ocksa ett alternativ, men de flesta jobb inom PR och Information hittar man i stockholms lilla medieankdam... och nagot sager mig att jag borde hitta ett jobb dar jag tjanar pengar snart.

11:50 em  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle tom kunna utnämna honom till sveriges Pharell. INte för att de låter lika alls, utan för att båda exprimenterar och verkar gilla tv-spel.

Hörde förresten orginalverisionen till stronger igår, den va ju ännu fetare än kanyes!

2:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home