tisdag, augusti 28, 2007

V. Gärdesgatan is a graveyard

en vecka och en dag sedan, toppen av ett sandberg utanför Cabo De Gata


Enligt last.fm så är det 1 dag, 10 timmar och 5 minuter sen jag, Ben, Gail och Denis satt hemma hos Denis och lyssnade på I Am John med Loney, Dear och tog det lugnt. Det var konstigt att komma tillbaka till Amsterdam, inte för att det kändes främmande, utan för att det kändes som hemma. Vi cyklade runt, hade en vild kväll på Melkweg, diskuterade ämnen som av någon anledning bara kommer upp i Amsterdam. Nu sitter jag i föräldrahemmet igen och jag kan känna hur en dysterhet sakta smyger upp bakom mig.

Hur som helst så kommer hypotetisk inte att lägga sig platt och låta sig köras över av alla värmlänningar i träskor, nej, istället planeras det för fullt för nästa äventyr. I morgon kommer jag offentliggöra lite av detaljerna i denna masterplan, som återigen kommer att förflytta redaktionen utomlands. Idag ska jag läsa klart On The Road, samla papper i en hög och försöka styra upp en månads gymkort. Och så kommer jag vara lite dyster, och nostalgisk, över allt det som Amsterdam var, och är.

Kronenburg double doves and herbs actions speak louder than words
Get fucked up sat on the curb
Street geezers
Accept me as your own
Let me make myself at home
I just ain't a clone

The Steets – Who Dares Wins