lördag, augusti 11, 2007

lött och regndans


Way Out West har en dag kvar, Gustav sitter med min röda mössa och dricker öl och kollar på texttv. Det är lite konstigt med stadsfestival. Här kommer lite grejer i punktform, för jag orkar inte skriva något längre.


Pustervik var ett skämt, vi var där 21.05 (de öppnade 21) och kom inte inte med våra band. Vilket gjorde att vi missade Trail Of Dead.


Istället gick vi till Trädgårn och kollade på Low, som var lite deprimerande, men väldigt fint. Ochså Wowen Hand, som lät som någon hednisk jägare, komplett med konstiga indianljud. Vi såg en kvart och sa sen hej då till prärien och gick till nån jäkla båt istället. Den var propfull med en massa fulla kids och Djn på övervåningen hade säkerligen minst två Lillie & Sussie plancher i vardagsrummet. Det var dock rätt trevligt och efter en taxiresa där Gustav lurade iväg oss lite fel så kunde jag somna på min elektroniskt uppblåsbara luftmadrass som han försett mig med.


Gårdagen spenderades på det riktiga festivalområdet där vi fick se Albert Hammon Jr (gitarrist i Strokes och föredetta pojkvän till Dew Barrymore), eftersom har har ungefär världens coolaste gitarrstil så var det riktigt nice, trots att låtmaterialet vinglade lite, och bandet av någon anledning spelade borderline hårdrock emellanåt. Efter detta blev det vad jag trodde skulle vara postpunk i rakt nedstigande led från Bloc Party med New Young Pony Club, istället blev det mer electro, och jäkligt mycket afrikanskinspererad huligandans av den kvinnliga sångaren. Publiken älskade det (GPs recencent har uppenbarligen tagit droger) men hennes monotona tonläge och svaga låtkatalogen drar ner intrycket. Efter detta blev detta åt vi världens största korv innan jag och min syster drog och kollde på Bloc Party. Det var gårdagens höjdpunkt. Kombinationen av energisk pop, soulsamplingar, electro, två trummor och kanske världens sexigast frontfigur gjorde att man stod och log som ett fån medan kroppen dansade omkring för sig själv. Nya låtarna lät fantastiskt.


The Hives såg taggade ut, men snacket var torrt och gjort, och de nya låtarna jag hörde lät skit.


Architecture In Helsinki var spralliga och gjorde om sina gamla låtar. Eftersom dom är från australien så var det omöjligt att förstå mellansnacket, men någn låt kan ha handlat om en älg i Göteborg.


nu ska det drickas Wisby Pils och laddas inför Shout Out Louds

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var det inte trummisen som var ihop med Drew Barrymore?

3:58 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

belle & sebastian: Det är tur att man har kunniga läsare, eftersom det är helt rätt, det är Fabio Moretti och inte Alber Hammond Jr som har något med Drew att göra, min mytomaniska halva ber om ursäkt, det står även att jag såg Bloc Party och inte The Go! Team i texten... skyller på trötthet och slarv.

6:25 em  
Anonymous Anonym said...

Fan min länkning funkade inte. Allstå måste jag ge mig till känna, det var jag som skrev B&S-inlägget =)

12:42 fm  
Blogger Patrik Edvardsson said...

flomo: jag såg faktiskt det redan innan, men beslöt att tyst acceptera din önskan att verka vara indie, vi vet ju alla att du har det behovet:)

9:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Fast det är ju iofs bara ren logik att någon med ett så töntigt namn som Albert Jr inte kan ha varit ihop med en filmstjärna. Fabio Moretti däremot, det är maxat!

1:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home