söndag, augusti 26, 2007

med Buddisttemplet utanför mitt fönster

friterad frukost, Motrilstyle

Som jag tidigare berättat har hypotetiskredaktionen förflyttat sig till Amsterdam. Lite för inspiration, lite för eskapism, och en hel del på grund av att det fortfarande är skitkul att cykla omkring och plinga på vilsna turister. Eftersom jag huserar mitt i Chinatown, norr om Nieuwmarkt så har jag det nöjet varje dag.

Förutom besök på diverse barer och klubbar så har jag även kollat in den nya Amsterdambilioteket, som är storslaget, både när det gäller design, utsikt, och inredning. På sjätte våningen finns en nice restaurang med utsikt över hela staden, ett måste för er som planerar att komma hit. Var även en sväng på Foam, ett fotomuseum med en intressant utställning av Frankrikes mest kände amatörfotograf under tidigt 1900-tal och någon socialrealistisk amerikan med en något diffus antiglobaliseringsagenda.

I morgon flyger vi (redaktionen) hem till Karlstad igen, pappersarbete in absurdum väntar. Ni som fortfarande inte riktigt vet vad som händer med mig under hösten kommer under veckan att få klarhet i detta.

Idag kollade jag och David på Ajax – Herenveen på något riktigt sunkhak vid superturisttorget Rembrandplein, Herenveen var bäst i första men föll ihop totalt efter två snabba Ajaxmål i slutminuterna av första halvlek. Kennedy spelade 70 min och visade prov på fin teknik och skapade en hel del. Suazo, som Markus Berg ersatte i Gronigen, gjorde två mål och redan nu säger Ajaxfansen att han gjort mer än vad Babel gjorde under hela förra säsongen.

Kollade även Chelsea – Portsmouth igår, och imponerades återigen av Portsmouth, som har ett väldigt spelskickligt lag som absolut inte lade sig platt. Sol Campell visade att han fortfarande är en lysande markeringsspelare, och gjorde det väldigt svårt för Chelseanfallarna. Muntari var rörlig Utaka var nästintill omöjligt att ta bollen ifrån, säkerligen ett lag som kommer plocka många poäng under året. Chelsea ser starka ut.

Nu ska det tydligen lagas någon form av lunch här…

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Lite för inspiration, lite för eskapism, och en hel del på grund av att det fortfarande är skitkul att cykla omkring och plinga på vilsna turister."

Det låter ju helt underbart!
Men bilden, det såg inte sååå gott ut heh ;)

6:59 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

svartpeppar: Om man doppade i den sjukt tjocka varma chokladen som man drack till så var det inte så illa, även om flottigheten skapade lite illamåendekänslor när vi började promenera i de dryga 35 graderna... men är man i Motril så är man.

5:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home