tisdag, juli 31, 2007

”törr-snacket”

Flo Mo's favoritskiva?

Klippte mig igår. Jag och OsloMartin diskuterade det där snacket som man förväntas ha med sin frisör, det så kallade ”törr-snacket”, som Martin, på helt korrekt och brutal värmländska kallar det. Martin har en riktig Stockfallet (Svennig Karlstadstadsdel) dialekt, ni som är från Karlstad vet vad jag menar. Det låter lite som om han jobbat på ett sågverk hela livet, samtidigt som han ståt i Wolfpack (färjestads hockey klack) i ungefär sex år. Det är ingen dialekt att leka med helt enkelt. Så här förlöpte samtalet:

sa du att jag fixat dit dig lr?
hypotetisk.blogspot.com säger:
yepp, tyvärr hade jag inge sociala kvaliteter så tidigt på morgonen... men hon var trevlig, skulle visst till Krakow snart, så mina globala kunskaper var ju uppskattade.
.nielssons säger:
men härligt
.nielssons säger:
brukar ju bli lite sånt där törr-snack med frissan
hypotetisk.blogspot.com säger:
jag vet, tycker att det är lite jobbigt, fick ju försöka förklara mitt liv och framtid nio på morgonen. inte så lätt med torr mun och en massa flygande hårstrån
nielssons säger:
nej sant det
.nielssons säger:
hon håller ju på så länge också
hypotetisk.blogspot.com säger:
ja, fast mig tog det inte mer än 45 minuter för, men hon tog inte så mycket eftersom jag sparar ut, så det blir nog bra om några veckor när det växt lite.
.nielssons säger:
är väl så när man ska ha såndär "musik-frisyr"
hypotetisk.blogspot.com säger:
haha.... du har inte missat många nummer av musiktidningen NME det hör jag det.


Det är väldigt osloMartin att säga nått sånt. Precis som San DiegoErik finns det en fantastisk distans till det där indieepitetet som folk (och till vis mån jag själv kanske) satt på mig och mina musiknördkunskaper. Jag skrattar och respekterar det mycket. Det ska ni veta. Jag skulle självfallet även kunna nämna FloMo till denna skara, men eftersom han faktiskt åkt runt i Pensacola och diggat Neutral Milk Hotel´s ”In an aeroplane over the sea” så blir han självfallet diskvalificerad.

Dagens ord är för övrigt: en käääg,

”en person som drucikt mycket öl och käkat möe på donken får en redig kääg”

osloMartin har slagit till igen. Stockfallet style.

Dagens nyhet från V2 får avsluta dagens inlägg:

Peter Bjorn and John kommer att gästa Kanye West på Way Out West i Göteborg den 11 augusti. De kommer tillsammans framföra Kanyes mixtape version av gruppens "Young Folks".

Peter Bjorn and John befinner sig just nu ute på turné i Japan och USA.

Scentider 11 augusti:

15:30 Peter Bjorn and John / Linné stage

22:50 Kanye West / Flamingo stage


2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jaha, så nu är all cred jag fick efter att ha sett indieband efter indieband i New Orleans som bortblåst?

8:54 em  
Anonymous Anonym said...

Haha du jag är sjukt indie just nu faktiskt, lyssnar precis på Band of Horses - The Funeral! Kolla in mitt nya bloggförsök också, vilken dock är extremt o-indie =)

2:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home