torsdag, september 25, 2008

Hypotetisk skriver på för Agents

Efter en hel del rykten på den internationella innebandyscenen är det nu slutligen klart att Patrik ”hypotetisk” Edvardsson kommer att spela säsongen 08/09 med Floorball Club Amsterdam Agents. Efter en uppvisning av hans bländande tekniska kvalitet under en träning för drygt två veckor sedan visade klubben ett sälland skådat intresse för den forna supertalangen. Planen var att Patrik skulle ha debuterat redan i lördags - men på grund av hans allvarliga sjukdom fick han stå över den matchen - trots att hans medverkan skickats ut i matchprogrammet. Besvikelsen lade sig dock snabbt efter tre raka segrar mot motstånd från de lägre divisionerna.
- Det är alltid kul att komma in i ett vinnande lag, kommenterade Patrik nyligen sin övergång.

Patrik, som tidigare var firad försvarsspelare och delvis spelfördelare i innebandylaget King Edvard, kommer nu att i första hand förstärka Agents anfallsspel. Att han tilldelats nummer 88 är ingen slump då han delar flera egenskaper med den forne hockeylegenden Mario Lemieux, främst känsliga handleder och hög skadefrånvaro.
- Det där med att jag är sjuk hela tiden är en överdrift, hälsar Patrik mitt i sin penicillinkur.

Agents har vunnit den holländska ligan två av de senaste tre åren, men tappade titeln till Haag under förra säsongen. Haag ryktas fortfarande vara det största hotet med en stark uppställning nordiska spelare i både klubbens lag i högsta divisionen. Frågan är om nyförvärvet Patrik kommer att kunna lyfta Agents igen? Kritikerna hävdar att han är förhållandevis oprövad i liknande sammanhang och att han likt fotbollsspelaren Deco ibland spelar med för små marginaler. Andra ser hans blick för spelet och utmärkta passningsspel som mycket viktiga egenskaper för Agents framgång. Patrik själv är inte speciellt oroad över förväntningarna:
- Men tanke på att jag är van vid att anpassa mig till nya situationer, och har mycket livserfarenhet att plocka ner till mitt innebandyspelande så tror jag att det kommer att gå bra. Lagets aggressiva lobbyingprocess för att få mig in i laget tyder också på att de ser att jag har en viktig roll att fylla.

Första chansen att se Patrik in action blir nu på lördag då första ligamatchen spelas i Schuilenburghal i Amersfoort klockan 12.30 då HDM 2 står för motståndet. Obekräftade spekulationer hävdar att laget redan studerat hypotetisk, bland annat genom en mytomspunnen fotbollsvideo från sommarens parkspel i Düsseldorf.

Etiketter: , , , ,

5 Comments:

Blogger Bloggkollektivet said...

Vad har Mario Lemiux med siffran 88 att göra?

Ska bli spännande att följa din framfart på innebandyns bakgård.

3:41 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

bloggkollektivet: Ja men shit, du har förstås rätt, Lemieux hade ju 66, det var väl Lindros som hade 88... eller? Det är ju inte alls lika spännande faktiskt. Bra med observanta läsare dock.

5:27 em  
Blogger Bloggkollektivet said...

Dock så var ju Lindros borta stup i kvarten för skador, dock främst för hjärnskakningar. Så akta dig. Hjälm kanske?

7:53 em  
Anonymous Anonym said...

skapade min blogg nu, men insåg att den liknar din lite, så jag håller adressen hemlig ett tag tills jag byggt upp en anständig läsarskara. angående bandyn, spelsinnet var imponerande de träningar vi gjorde ihop den tiden du bodde i jönköping, själv satsar man som stabil back med minimal kondis detta år (lever på mitt ibland otäcka spelsinne). kan bli så att vi måste mötas i ett battle så småningom..

11:46 em  
Blogger Patrik Edvardsson said...

bloggkollektivet: hypotetisk doesn't do helmets.

jarlen: Fint att du inspireras av din framgångsrike kusing tycker jag, ge mig gärna adressen när du fått lite "balls" vettja. Tack för de fina orden om mina innebandykvalitetet, du var en riktig fighter om jag inte mins helst fel. Kantig och brysk - som innebandyns svar på Olof Mellberg.

3:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home