tisdag, september 30, 2008

Dom kallar det tisdag

Så vaknar man upp till första dagen utan penicillin. Regnet är tillbaka i staden efter två veckors frånvaro, ett bananskal ligger på golvet i mitt rum och här sitter jag på min obekväma stol och läser lite nyheter och käkar frukost. Ikväll får jag dricka öl, det känns lite ovanligt, speciellt, och roligt. Innan det måste jag dock ta mig igenom en oroväckande stor mängd litteratur samt betala hyran, sånt man gör på regniga tisdagar helt enkelt.

Dagens låt hämtar vi från Spencer Kruegs (en av sångarna/låtskrivarna i Wolf Parade) lilla sidoprojekt Sunset Rubdown. Den heter The Mending Of The Gown och har en jättefin gitarrslinga som för tankarna till70talsbandet Television, och så låter det lite Wolf Parade över det också, inte fel alls. Skivan heter Random Spirit Lover och är inte helt oväntat en väldigt omtumlande och levande popskiva.

Idag avslutar vi med ett citat från Miranda Julys short story Ten True Things.
I laughed and said, Life is easy. What I meant was, Life is easy with you here, and when you leave, it will be hard again.

Etiketter: , , ,